رییس فدراسیون فوتبال ایران می‌گوید که موضوع حضور بانوان و خانواده‌ها در ورزشگاه‌ها یک موضوع کلانی است که اجرای آن نیازمند تصمیم‌گیری همه جانبه است. تاج تاکید دارد که اگر نظام در مورد این موضوع به جمع بندی برسد، او به عنوان فدراسیون فوتبال آماده اجرای این تصمیم است.

به‌ گزارش ‌ایسنا، موضوع حضور بانوان در ورزشگاه‌ها از جمله مسائلی است که در طی سال‌های گذشته مباحث مختلفی را به همراه داشته است. حاشیه‌های دیدار تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران برابر سوریه به این موضوع دامن زد و اکنون با طرح مجدد بحث حضور بانوان در ورزشگاه‌ها موضوع از سوی افکار عمومی و مسئولان دولتی در حال‌ پیگیری است.

حضور بانوان در ورزشگاه‌ها قطعا نیازمند اتخاذ تدابیر و راهکارها و فراهم کردن زیر ساخت‌هایی است که باید پیش از اجرا برای آن باید تدبیری اندیشید. جایگاه اختصاصی، امکانات رفاهی، سرویس بهداشتی، ایاب و ذهاب، بازگشت شبانه از استادیوم و ناهنجاری‌های فرهنگی از مهم‌ترین دغدغه‌هایی است که این روزها در مسیر موضوع حضور بانوان در ورزشگاه‌ها خودنمایی می‌کند.

مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با ایسنا، درباره بحث حضور بانوان در ورزشگاه‌ها، اظهار کرد: شخصا به عنوان رییس فدراسیون فوتبال مخالفتی با حضور بانوان در ورزشگاه‌ها ندارم، اما این مهم نیازمند تصمیم‌گیری کلان و تدبیری ویژه‌ دارد که باید پیش از اجرایی شدن به آنها فکر شود.

وی افزود: روز سه‌شنبه هفته‌ جاری نشستی در وزارت کشور در این خصوص برگزار شده و از مسئولان کشوری اعم از دولت، نیروی انتظامی، نهادهای نظارتی و امنیتی، وزارت ورزش و جوانان و ... در آن حضور داشته‌اند. در این جلسه درباره موضوع حضور بانوان در ورزشگاه‌ها بحث و بررسی شده است. جمع بندی این جلسه نیز مشکلات زیر ساختی ورود بانوان به ورزشگاه‌ها بوده که باید پیش از اتخاذ هر تصمیمی درباره آن تصمیم‌گیری شود.

تاج تاکید کرد: موضوع ورود بانوان و یا خانواده‌ها به ورزشگاه‌ها از جمله مسائل کلان مملکتی است. هر وقت نظام و دولت درباره این موضوع به یک راهکار مشخصی رسیدند، فدراسیون فوتبال به عنوان عضوی از کادر اجرایی این موضوع، تمام تلاش خود را برای تحقق این مهم به انجام خواهد رساند.