یکی از حساس‌ترین دیدارهای این هفته لیگ برتر بدون شک تقابل استقلال - ذوب‌آهن در ورزشگاه آزادی است که نتیجه آن برای هر دو تیم سرنوشت‌ساز و تعیین کننده است و برای چیزی جز پیروزی به زمین نخواهند آمد.

این بازی علاوه بر حساسیتی که برای دو تیم دارد، با انگیزه‌های شخصی سرمربیان‌شان هم مواجه است و در جایی که قلعه‌نویی برای انتقام و اثبات خویش به زمین می‌آید، منصوریان آخرین تلاش‌ها را برای اثبات و احتمالا ابقای خویش به کار خواهد گرفت و این می‌تواند به جذابیت بازی اضافه کند.

سرمربی ذوب‌آهن که شیرین ترین خاطرات خودش را با استقلال رقم زده و شیرین ترین خاطرات استقلال با او رقم خورده، خداحافظی تلخی با تیم محبوبش داشته و انگیزه بالای او برای این دیدار اسلحه پنهان ذوبی‌ها خواهد بود که حالا پس از پیروزی پر گل مقابل استقلال خوزستان در اوج انگیزه و آمادگی به مصاف تیم همنام تهرانی می‌روند.

قلعه‌نویی فصل گذشته هم رفت و برگشت مقابل استقلال به پیروزی رسید تا نشان دهد این دیدار برایش از چه اهمیت بالایی برخوردار است و بدون شک امروز هم به نتیجه‌ای به جز پیروزی راضی نخواهد بود.

از طرفی منصوریان با استقلال اصلاً روزهای خوبی را سپری نمی‌کند و علاوه بر نتایج ضعیف و شکست‌های پی‌درپی و البته ثبت آمار فاجعه‌آمیز در گلزنی، با حواشی زیادی هم در مورد موضوع رحمتی و جباری و همچنین شائبه نزدیک بودنش به درب خروجی باشگاه مواجه است تا خبرهای غیررسمی حاکی از وابستگی آینده او در این باشگاه به نتیجه بازی امروز باشد و چه بسا آخرین حضورش روی نیمکت آبی‌ها را تجربه کند.

باید دید تقابل منصوریان - قلعه‌نویی تبدیل به سکوی پرتاب آبی‌ها از بحران کنونی خواهد شد یا تیر خلاصی بر پیکر نیمه‌جان دسپتخت سرمربی این تیم در فصل هفدهم.