حسن روشن پیشکسوت استقلال با اشاره به اتفاقات این باشگاه گفت: فردی را به عنوان مدیرعامل استقلال گذاشته‌اند که این‌کاره نیست. افتخاری با افتخار می‌گوید هر بازیکن که منصوریان خواست، جذب کردیم همان‌طور که افشارزاده می‌گفت نفرات مورد نظر مظلومی و منصوریان را استخدام کردیم و هرگز نگفتند این بازیکنان به درد تیم می‌خورند و چقدر هزینه روی دست بیت‌المال می‌گذارند. سرمربی استقلال که خودش اصرار کرد با رحمتی و جباری قرارداد بسته شود، آیا دستمزد آنها را از جیب شخصی‌اش می‌دهد که راحت درِ خروج را نشان کاپیتان اول و دوم تیمش داده است؟!

این پیشکسوت آبی‌ ادامه داد: نمی‌دانم به چه علت منصوریان خودش را از من پنهان می‌کند! قبلاً به او پیغام دادم پسر خوب ۱۰، ۱۵ پیشکسوت هم‌نسل خودت را بیاور تا هم مشورت بدهند، هم جایگاه خودت درخشان‌تر شود. از سر دلسوزی چند بار گفتم این ادا و اطوارهایی که درمی‌آوری را کمتر کن چون مردم را ناراحت می‌کند ولی فایده‌ای نداشت و بارها دیدم کنار زمین چه حرکاتی انجام می‌دهد؛ دست مربی حریف را می‌گیرد و یکسری حرکات که همه می‌دادند. من از سر دلسوزی گفتم اما توجهی نکرد و حالا هم یک نفر از اکیپ خودش یعنی علی چینی را راحت کنار می‌گذارد، در حالی که باید پایش می‌ایستاد یا قبلاً و بدون فشار مدیریت خودش دست به تغییرات می‌زد.

روشن گفت: اگر افتخاری با شخص قدرتمندی نسبت فامیلی دارد، هیچ اشکالی ندارد ولی دلیل نمی‌شود مدیرعامل ضعیف به کارش ادامه بدهد و بقیه تصور کنند چهره‌های غیرفوتبالی دارند در کار استقلال اعمال نفوذ می‌کنند. در باشگاه حسن زمانی و جواد قراب حضور دارند و چهره خوبی نظیر قریب کنار می‌کشد چون می‌بیند حرمت هیئت مدیره حفظ نشده. در همین باشگاه افرادی مثل جهانیان، افشارزاده و توفیقی کار کرده‌اند و نمی‌دانم چه حرکتی به نفع استقلال انجام داده‌‌‌اند. افشارزاده سر مراسم تشییع جنازه پدر من آمد و گفت فلانی می‌گن تو همش شمال هستی، در حالی که به خاطر آینده بچه‌ها مدام در آکادمی و سر تمرین بودم و سر همین رفتارهای افشارزاده کنار کشیدم تا اینکه سر بیماری و فوت منصور پورحیدری مرا دید و با گریه گفت؛ مرا ببخش. در واقع گذر زمان به او ثابت کرد حسن روشن چه جور آدمی است.

روشن در پایان گفت: مدیر عامل باشگاه باید ببیند کمیته انضباطی باشگاه، کمیته فنی، پیشکسوتان یا آکادمی چه شرایطی دارند؟ کمیته فنی قدرتمند باید مسائل فنی را زیر نظر بگیرد، تعیین سرمربی را با موافقت کمیته فنی عملی کنند، بازیکنان با تأیید کمیته فنی جذب شوند، نه اینکه بر اساس روابط شخصی، علایق و رفاقت بخواهیم بازیکن بگیریم.