انتقاد علیرضا علیفر گزارشگر مسابقه پرسپولیس و پیکان از برانکو ایوانکوویچ بابت استفاده نکردن از چند بازیکن اصلی خود سر و صدای زیادی در فضای مجازی کرده است. بسیاری از طرفداران پرسپولیس در فضای مجازی و سایت ها به اعتراض نسبت نحوه بیان این گزارشگر پرداختند و حالا علیفر در مقام پاسخگویی برآمده است.

علیرضا علیفر درباره انتقادش از برانکو، اعتراض هواداران پرسپولیس و شایعاتی که در ساعات گذشته درباره‌اش ایجاد شده،‌صحبت‌هایی را بیان کرد که ماحصل آن را در ادامه می‌خوانید:

علیفر گزارشگر باشد،‌حاشیه‌ها طبیعی است

در ابتدا باید بگویم به جهت علاقه زیادی که در فوتبال ایران وجود دارد، همه مسابقات حاشیه‌دار می‌شود. از سوی دیگر در فوتبال ایران مسابقه‌ای نداریم که یک طرف آن استقلال یا پرسپولیس باشد و ما فردای مسابقه سوژه درباره آن نداشته باشیم. خوراک رسانه‌ها، حاشیه است. دوستان ما در رسانه‌ها ناراحت نباشند. آنها خوشحال باشند که هروقت گزارشگر علیفر است، فردا حاشیه‌های بیشتری خواهند داشت. به هر حال این موضوع طبیعی است؛ چراکه همانقدر که علیفر طرفدار دارد، افراد زیادی هم منتقد و دشمن او هستند.

از هیچ کس نمی‌ترسم

من با هیچ احدی در طول زندگی‌ام رودربایستی نداشته و ندارم. از هیچ کس هم نمی‌ترسم. من، سرهنگ علیفر همین حالا مستاجر هستم و پای پیاده رفت و آمد می‌کنم. این‌ها امتیاز نیست اما می‌خواهم بگویم تا آخر عمرم با هیچ‌کس رودربایستی نخواهم داشت. همیشه روی حرفم ایستادم و بدون واهمه چیزی که بر اصولم بوده است را بیان کردم.

90 دقیقه هیچ چیز نگفتم

در بازی دیروز پرسپولیس و پیکان در طول 90 دقیقه کوچک‌ترین حرفی نزدم که لطمه‌ای به برانکو و پرسپولیس وارد شود. به هر حال پرسپولیس تیم محبوبی است و همیشه سعی می‌کنم چیزی نگویم تا احساسات هواداران تیم‌های محبوب جریحه‌دار شود. در آخرین دقیقه مسابقه اما چیزی که در دلم نگه داشتم را بیان کردم و فقط یک جمله انتقاد کردم. حالا همه به آن جمله ایراد می‌گیرند اما نمی‌گویند که 90 دقیقه در طول بازی هیچ حرفی نزدم.

برانکو مقصر باخت پرسپولیس به تیم سیزدهم است

با وجود همه اتفاقاتی که رخ داده، قویا اعلام می‌کنم، مقصر اصلی باخت پرسپولیس مقابل پیکان شخص آقای برانکو است. من در طول بازی چند بار گفتم که مربی تیم باید ترکیب تیمش را خود انتخاب کند، ولی برایم سوال بود که چطور این مربی تشخیص نمی‌دهد چه بازیکنانی باید در زمین باشند. وقتی یک بازیکن روی نیمکت قرار می‌گیرد یعنی شرایط بازی کردن دارد. چرا تیمی که مدعی عنوان قهرمانی است و در جمع 4 تیم برتر آسیا قرار دارد و هوادارانش خوشحال هستند، مقابل تیم سیزدهم جدول 3 ستاره‌اش را روی نیمکت می‌گذارد؟ آنهم به این دلیل که مثلا چون فلان بازیکن را کشف کرده، فیکس باشد. اینجا در پرسپولیس جای این کارها نیست! تیمی که در صدرجدول قرار دارد، زمان امتحان کردن نفرات جوان نیست.

من متخصص فوتبال هستم

برانکو با ترکیبی عجیب و غریب تیمش را وارد زمین و بسیار ناشیانه ارنج کرد. من متخصص فوتبال هستم، به عنوان یک مربی درجه یک و کسی که 8 سال خبرنگار بوده و 7 سال مربیگری کرده؛ به عنوان کسی که 23 سال است با فوتبال اروپا زندگی می‌کند، می‌فهمم که این مربی اشتباه کرده است. من سال‌ها است تا 4 صبح فوتبال‌های اروپایی را می‌بینم و وقتی ترکیب پرسپولیس را دیروز دیدم، از تعجب شاخ در آوردم اما چیزی نگفتم. اگر دقیقه 88 هم نمی‌گفتم، دلیل بر جهالتم بود. مردم عادی به کنار اما اهالی رسانه و کارشناسان فوتبال اگر آن حرف را نمی‌زدم به صلاحیت من شک می‌کردند. من دقیقا به نکته درستی اشاره کردم.

قبول ندارم که پرسپولیس باید به ستاره‌هایش استراحت می‌داد
من قبول ندارم چون پرسپولیس بازی‌های فشرده‌ای مقابل سپاهان و الهلال دارد، نمی‌توانست از همه نفراتش استفاده کند. مانند این است که شما گرسنه باشید و بهترین غذاها را جلوی‌تان بگذارند اما بگویید نان خالی میخورید و آن غذاها بماند برای ناهار فردا! در فوتبال روز دنیا تیم های بزرگ هر 48 ساعت یکبار بازی می‌کنند و دلیلش این است که تمرینات درستی را انجام می‌دهند. 

تلافی ناشی‌گری برانکو را سر من در نیاورید!

در پایان یکبار دیگر تاکید می‌کنم مقصر اصلی باخت دیروز پرسپولیس شخص برانکو بود. او با همه شایستگی‌هایی که دارد، اشتباه بزرگی کرد و ترکیب ناشیانه‌ای را به زمین فرستاد. مردم هم نباید تلافی ناشی‌گری مربی را سر دیگران و پرسنل صداوسیما و فدراسیون فوتبال دربیاورند.