در بیانیه امروز باشگاه استقلال چند بار تأکید شد که تصمیمات هیأت مدیره با مشورت و راهنمایی پیشکسوتان استقلال اتخاذ شده است.

حال سوال اینجاست که این پیشکسوتان دقیقاً چه کسانی هستند و چه شده که در این برهه زمانی ناگهان نظر پیشکسوتان مهم شده است؟ 

از آنجایی که پاسخ سوال دوم کاملاً مشخص است ساده و کوتاه از کنارش می گذریم؛ استفاده از واژه "پیشکسوت" در چنین مواقعی وجاهت و اعتبار تصمیمات را بالا می برد در عین حال هوادار را نیز مجاب می کند که این تصمیمات با هماهنگی پیشکسوتان محبوب شان اتخاذ شده پس لابد حکمتی در آن نهفته است. اساساً کاربرد واژه "پیشکسوت" در مواقع بحران است وگرنه در باقی مواقع کسی سراغی از آنها نمی گیرد.

اما برگردیم به پرسش اول؛ در شرایط کنونی کدام پیشکسوت استقلال در تصمیمات باشگاه دخیل یا سهیم است؟

در بحران فعلی استقلال علاوه بر پیشکسوتانی چون جواد قراب به عنوان عضو هیأت مدیره، علی جباری در سمت رئیس کمیته پیشکسوتان و نصرالله عبداللهی به عنوان سرپرست تیم که معمولاً مورد مشاوره قرار می گیرند و در جریان تصمیمات کلان قرار دارند با سرمربیان پیشین استقلال نیز تماس هایی گرفته شده است.

گزینه اول پرویز مظلومی است که پس از شکست استقلال مقابل پارس جنوبی از سوی هیأت مدیره نظراتش را جویا شدند و او نیز تجربیاتش را در اختیارشان گذاشت. اما نام پیشکسوت بعدی که از سوی هیأت مدیره با او تماس گرفته شد در نوع خود جالب توجه است؛ امیر قلعه نویی!

تماس استقلالی‌ها با سرمربی ذوب آهن از این جهت عجیب به نظر می رسد که آبی پوشان دیدار سرنوشت سازی را مقابل نماینده اصفهان پیش رو دارند و به عبارتی نماینده هیأت مدیره با کسی تماس گرفته که شیشه عمر منصوریان در دستانش است و اگر بازی چهارشنبه را با سربلندی پشت سر بگذارد قطعاً عمر مربیگری منصوریان در استقلال به سرانجام خواهد رسید. 

این تماس به قدری عجیب بود که خود قلعه نویی را نیز به تعجب وا داشت. امیر در واکنش به تماس مدیری که نظر او را در خصوص شرایط فعلی استقلال جویا شده بود با خنده ای کنایه آمیز گفت: "چرا همیشه چنین مواقعی سراغ من را می گیرید؟ چه بگویم... انشاالله موفق باشید".