سامان قدوس، هافبک ایرانی تبار اوسترسوند سوئد،که در دو دیدار دوستانه برای تیم ملی سوئد به میدان رفته و در لیگ اروپا و لیگ سوئد نمایش درخشانی داشته اعلام کرده است قصد دارد برای تیم ملی ایران بازی کند.
یان اندرسون، سرمربی تیم ملی سوئد در واکنش به این موضوع گفت: تصمیم با خود بازیکن است.او باید در این زمینه تصمیم گیری کند و ببیند چه چیزی برای او بهترین است.
اندرسون گفت:او با تیم ملی سوئد خیلی فاصله ندارد ولی این که قول بدهم او به تیم ملی دعوت خواهد شد دشوار است.
در تور ژانویه سوئد در ابوظبی ،قدوس فرصت حضور در تیم اندرسون را به دست آورد. اما از آن به بعد ارتباط او با تیم ملی سوئد قطع شد و این بازیکن 23 ساله تهدید کرد که برای تیم ملی ایران بازی خواهد کرد.

قدوس به نشریه اکسپرسن گفت:" برای من افتخار بزرگی است که اینجا زندگی کنم و برای سوئد بازی کنم، همانطور که در تور ژانویه در تیم ملی حضور داشتم ولی در عین حال خانواده من ایرانی هستند. خون ایرانی در بدن من است و من عاشق ایران هم هستم. تفاوت بزرگ تیم ملی ایران و سوئد این است که ایران واقعا نشان داده که خواهان من است.اعتماد زیادی به من دارند.آنها واقعا می خواهند من برایشان بازی کنم.

وقتی اندرسون فهرست تیم ملی سوئد را برای بازی با بلغارستان و بلاروس در  چارچوب مقدماتی جام جهانی ،اعلام کرد ،برخلاف انتظار سوئدی ها ، نام قدوس در میان بازیکنان دعوت شده نبود.
و پس از آن اندرسون درباره احتمال حضور قدوس در تیم ملی ایران، گفت:" او فاصله زیادی با حضور در اینجا (تیم ملی سوئد) ندارد ولی قول دادن به بازیکنان سخت است. بنابراین من نمی توانم به او بگویم اگر ایران را انتخاب نکنی، ما تو را بعدها به تیم ملی می‌بریم. خود بازیکنان باید در این باره تصمیم بگیرند و ببیند بهترین و مناسب ترین تصمیم برایشان چیست."