رسول خطیبی درباره اظهارات مالک باشگاه ماشین‌سازی، گفت: من یک مربی هستم و کارم این است که به تمرین بروم و در تمرین هم روی مسائل تاکتیکی تیمم کار کنم. کار من در مستطیل سبز است. آقای شریعت‌زاده! شما ناسلامتی مدیر مجموعه ماشین‌سازی هستید. وقتی می‌گویید در این باشگاه مافیا شکل گرفته، باید این مافیا را مدیریت کنید. اگر هم بازیکنان در حمایت از من حریف می‌زنند، نظر لطف‌شان است. چرا بازیکنان این حرف‌ها را می‌زنند؟ چون سرمربی صادقانه جلو آمده، اما باشگاه صادقانه عمل نکرده است. باشگاه چندین بار قول داده، اما به تعهدش عمل نکرده است. اگر باشگاه به این تعهدات خود عمل می‌کرد، این اتفاقات نمی‌افتاد.

وی افزود: وقتی بازیکنی در تمرین نیست، من که نمی‌توانم لخت شوم و خودم تمرین کنم. بازیکنان به تمرین نمی‌آیند. ما 4 روز است که تمرین نکرده‌ایم. من تلاش کردم که تیم از هم پاشیده نشود، چون برای آن زحمت‌ها کشیده شده است. آقای شریعت‌زاده خودش خودش برگه فسخ قرارداد را به بازیکنان داده، پس این نشان می‌دهد که هیچکس آنها را برای فسخ قراردادشان تحریک نکرده است. آقای شریعت‌زاده! وقتی خودت برگه فسخ قرارداد را به بازیکنان دادی و آن را امضا کردی، دیگر صحبت کردن از تحریک و مافیا چیست؟ نمی‌دانم برنامه ایشان چیست. آرزویم این است که این باشگاه مدیریت شود. باید دست به دست هم بدهیم تا ماشین‌سازی به نابودی کشیده نشود. با همه این اتفاقات، شب گذشته رفتم و از بازیکنان خواهش کردم قراردادشان را فسخ نکنند و بمانند.

سرمربی تیم فوتبال ماشین‌سازی تبریز در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه مالک باشگاه اعلام کرده دیگر نمی‌تواند همکاری خود را با خطیبی ادامه بدهد، تصریح کرد: من منتظر تصمیم مسئولان باشگاه هستم. هر وقت به من بگویند سر تمرین برو، می‌روم و هر وقت هم بگویند نرو، من هم به تمرین نمی‌روم.