منصوریان اما پس از مسابقه در کنفرانس مطبوعاتی از این گفت که تیمش بهترین فوتبال را ارائه می‌دهد و حتی تا سال 1401 یا 1402 ابرقدرت آسیا می‌شود اما این حرف‌های منصوریان بیش از اینکه هواداران را امیدوار کند، برای خودش تعهد ایجاد می‌کند. حالا او اگر هفته بعد هم نتیجه نگیرد، این حرف‌ها برای هواداران یادآوری می‌شود و بیشتر علیه سرمربی تیم‌شان خواهند بود. منصوریان ولی انگار باور دارد می‌تواند در استقلال و تاریخ این باشگاه تحولی ایجاد کند. پرسپولیس فصل را خوب شروع کرد و غیر از بازی با سیاه‌جامگان و تساوی‌‌اش، عالی بوده است. این تیم آنقدر خوب بازی کرده که پیشکسوت‌های استقلال هم می‌گویند آنها مدعی اصلی قهرمانی هستند. آتیلا حجازی هفته قبل به خبرنگار ما گفت مدعی‌ای در حد و اندازه پرسپولیس ندیده است اما منصوریان باور دارد استقلال او می‌تواند به اوج بازگردد. او تأکید می‌کند که تیمش این فصل قهرمان لیگ برتر است؛ حتی وقتی آبی‌ها به سایپا می‌بازند هم منصوریان همان حرف قبلی را می‌زند و معتقد است استقلال می‌تواند قهرمان لیگ برتر شود. او به آبی‌ها گفته است: «این استقلال چند هفته قبل از پایان لیگ قهرمان است.»

حالا اینکه منصوریان با چه فرمولی استقلال را قهرمان این لیگ می‌کند، سؤالی است که بی‌شک خود او جواب می‌دهد. هر چند پرسپولیس عالی شروع کرده ولی منصوریان احتمالاً باور دارد مشکلات حاشیه‌ای قرمزها را وارد بازی تازه‌ای می‌کند و استقلال می‌تواند از این مسئله نهایت استفاده را ببرد. همین حالا تیم او 6 امتیاز از صدرنشین یعنی پرسپولیس کمتر دارد و با این شرایط سخت است که بخواهد امتیازهای از دست رفته را جبران کند. تازه استقلال از همین شروع لیگ مدام در تهران بازی می‌کند و بی‌شک در بازی‌های برگشت کارش سخت‌تر خواهد بود. با وجود همه اینها، منصوریان باور دارد استقلالش چند هفته قبل از پایان لیگ برتر قهرمان می‌شود و جام به آنها می‌رسد نه پرسپولیس یا تیم دیگری!

جالب اینجاست که خیلی‌ها همین حرف را درباره پرسپولیس امسال می‌گویند. با توجه به اینکه تیم‌های بزرگ هنوز در لیگ برتر خودی نشان نداده‌اند، خیلی‌ها معتقدند پرسپولیس چند هفته پیش از پایان لیگ برتر قهرمان می‌شود ولی منصوریان می‌خواهد همه این معادلات را به هم بزند و نشان دهد پیش‌بینی‌ها اشتباه بوده است. 

فوندانسیون تیم را برای آقایی آسیا در 1402 ریختم

* علیرضا منصوریان بعد از شکست استقلال از سایپا با قدرت از تیمش دفاع کرد و گفت: «فوندانسیونی برای این استقلال ریخته‌ام که تا سال 1401 یا 1402 می‌تواند در آسیا آقایی کند. در بازی با سایپا هم خوب بودیم و روی یک اشتباه و ضربه پنالتی گل خوردیم». سرمربی استقلال گفت: «خط دفاع مستحکمی داریم که بعد از 4 بازی فقط دو گل خوردیم، آن هم هر دو از روی نقطه پنالتی! با این همه برای ما مهم این بود که تیم‌مان احساسی بازی نکند که این اتفاق هم افتاد. هیچ تیم دیگری در لیگ مثل ما مدرن فوتبال بازی نمی‌کند. ما مدل تیم‌های مدرن بازی می‌کنیم و در نیمه حریف بازی کردیم. آنهایی که از نظر فنی متوجه حرفم می‌شوند می‌دانند چه می‌‌گویم. در این بازی تعداد زیادی از ضربات ما باید گل می‌‌شد؛ ضربه وریا غفوری، داریوش شجاعیان و جپاروف باید گل می‌‌شد. با روش بازی ما باید سریع به گل می‌‌رسیدیم». او همچنین بابت ناراحتی سکوها هم حرف زد و گفت: «من 46 ساله هستم ولی از 7 سالگی روی همین سکوها نشستم و حس آنها را درک می‌کنم. تعدادی از آنها از من عصبانی هستند که آنها را درک می‌کنم ما فصل قبل با آنها از تونل‌های سختی عبور کردیم و در این بازی هم یکی، دو دقیقه ناراحت شدند. دست تک‌تک‌شان را می‌بوسم و از هم عذرخواهی می‌کنم».