مسعود سلطانی فر با تاکید بر اینکه طبق قوانین ورزش حرفه ای امکان کمک مالی به دو تیم پرسپولیس و استقلال از طرف وزارت ورزش وجود ندارد، در مورد برنامه های پیش بینی شده برای اداره این دو تیم توضیح داد.

وی با بیان اینکه وضعیت مدیریتی سرخابی ها نسبت به گذشته نظم و ثبات بیشتری پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: به دنبال آن هستیم تا شیوه اداره پرسپولیس و استقلال از حالت تیمی خارج شده و به باشگاه تبدیل شود.

وزیر ورزش یادآور شد: نمی توانیم دو تیم بزرگ آسیا که همیشه در لیگ قهرمانان جزو تیم های مطرح بوده اند را به صورت یک بخش اقتصادی معمولی و تیمی اداره کنیم. به دنبال این هستیم نحوه اداره این دو تیم را ساماندهی کنیم. این کار را با انتخاب هیات مدیره اقتصادی و ورزشی برای آنها آغاز کرده ایم.

سلطانی فر همچنین با تاکید بر اینکه ظرفیت درآمدزایی پرسپولیس و استقلال بیشتر از وضعیت موجود است، یادآور شد: طی یک سال و نیم گذشته این دو تیم بدون اتکا به کمک مالی دولت و با اسپانسرهای خود اداره شدند. البته حجم بدهی های به جا مانده از سنوات گذشته سرخابی ها زیاد است، اما خوشبختانه طی همین یک سال و نیم گذشته بخشی از این بدهی ها از طرف خود دو تیم پرداخت شد.

گزینه دولت دوازدهم برای وزارت ورزش تاکید کرد: باید به گونه ای برنامه ریزی شود که دو تیم پرسپولیس و استقلال ضمن کاهش هر چه بیشتر میزان بدهی خود، ظرفیت درآمدزایی‌شان را بیشتر کنند.