محمد عباس زاده مهاجم اول سایپا و امید اول علی دایی برای گلزنی برابر استقلال در نیمه اول نتوانست انتظارات را برآورده کند و در مصاف با سیدمجید حسینی مدافع جوان استقلال یک نیمه پر تلاش را پشت سر گذاشت. جدال این دو بازیکن در لحظات پایانی نیمه اول جالب توجه بود که ضربه سر عباس زاده درون محوطه جریمه با دستان حسینی برخورد داشت که داور اعتقادی به پنالتی نداشت. گویا این صحنه از دید داور پنهان ماند که حتی اعلام کرنر هم نکرد.

با شروع نیمه دوم انگیزه های عباس زاده برای گلزنی افزایش یافت و ابتدا او توپی را وارد دروازه استقلال کرد که توسط کمک داور آفساید اعلام شد. اما دقایقی بعد مهاجم سایپا با حرکت پا به توپ خود درون محوطه جریمه  با سیدمهدیرحمتی تک به تک شد کهدروازه بان استقلال او را سرنگون کرد. این حرکت یک کارت زرد برای رحمتی و یک ضربه پنالتی برای سایپا در پی داشت.

در حالیکه توقع می رفت حامد شیری مدافع تیم سایپا مثل همیشه ضربه پنالتی را بزند، محمد عباس زاده با اعتماد به نفس ویژه ای پشت توپ ایستاد و با ضربه ای محکم و دقیق توپش را به تور دروازه استقلال چسباند.

مهاجم سابق پرسپولیس که قبل از این دیدار وعده گلزنی به استقلال را داده بود، برای جشن شادی بعد گلش همان پشتک های همیشگی خودش را به نمایش گذاشت و این حرکت او اصلا به مذاق هواداران استقلال خوش نیامد و برای لحظاتی سکوهای ورزشگاه تختی ملتهب شد. به طوریکه تا چند دقیقه شعارهایی را بر علیه مهاجم سایپا سر می دادند.

عباس زاده با این گل در جدول گلزنان لیگ 2 گله شد.