، لوئیس سوارس از 223 دقیقه حضور در بازی‌های دوستانه و 90 دقیقه در دیدارهای رسمی تنها یک گل در این تابستان برای بارسلونا به ثمر رساند. این آمار ضعیفی برای مهاجم بارسلونا است که دو بازی را تنها در یک هفته در نوکمپ انجام داد. سوارس در تور بارسلونا در آمریکا نتوانست گلزنی کند. با این شرایط در جام خوان گامپر به میدان رفت و در دیدار برابر چاپه کوئنسه که شبیه یک بازی دوستانه نبود توانست گلزنی کند.

تاکنون سوارس در سه فصل حضورش در بارسلونا چنین آمار ضعیفی را بر جای نگذاشته بود. این شرایط در ال‌کلاسیکوی رفت برابر مادرید ادامه پیدا کرد. مهاجم اروگوئه‌ای در ابتدای بازی ضربه دقیقی به توپ نزد. در جریان بازی نیز نتوانست در ضربات نهایی خوب عمل کند. او تنها توانست داور را فریب دهد و با تمارض یک پنالتی به نفع تیمش بگیرد. نکته عجیب این دیدار، اعتراض‌های سوارس به هم‌تیمی‌هایش در جریان بازی بود.

سوارس پیش از شروع پیش‌فصل، آمار فوق‌العاده‌ای در بارسلونا به ثبت رسانده بود. او تا سال 2021 قراردادش را با بارسلونا تمدید کرد. 121 گل در 147 بازی به ثمر رساند و 70 پاس گل داد. مهاجم اروگوئه‌ای توانست در فصل ۱۶-۲۰۱۵ کفش طلای اروپا را کسب کند. در این روزها سخت است که مسی و سوارس را بدون حضور نیمار دید. خداحافظی هر دو بازیکن با مهاجم برزیلی از طریق شبکه‌های اجتماعی و همچنین واکنش‌های سرخیو بوسکتس و جرارد پیکه در روزهای اخیر، جایگاه نیمار را نشان داد. سوارس هنوز نمی‌داند که چرا مهاجم برزیلی بارسلونا را ترک کرده است ولی باشگاه کاتالانی بیش از هر موقع دیگر به مهاجم اروگوئه‌ای نیاز دارد.