شاید در نگاه اول این گزارش «فان» بازتاب گسترده‌ای در پی داشته باشد چون صحبت‌هایی از سرمربی استقلال شنیده شد که با توجه به بالا رفتن تجربیات او در دومین سال نشستن روی نیمکت استقلال هیچ‌گاه نمی‌شد این صحبت‌ها را به صورت رسمی از علیرضا منصوریان نقل کرد. صحبتی که بیشتر مایه دلگرمی طرفداران استقلال بود، طرفدارانی که علاقه خاصی به چهره محبوب و کاپیتان سابق خود برای رساندن این تیم به روزهای طلایی اوایل دهه 90 دارند، همان‌هایی که حتی در ساعات پایانی شب وقتی سرمربی خود را در هنگام خرید از سوپرمارکت یا میوه فروشی در یکی از شمالی‌ترین نقاط پایتخت می‌بینند دور او جمع می‌شوند تا با پیش کشیدن دغدغه‌ها و سؤالات خود از سرمربی تیم به دنبال کورسوی امیدی در صحبت‌های منصوریان برای امیدوار شدن به این استقلال پرمهره بعد از استارت ناامیدکننده لیگ هفدهم باشند. جایی که «داش علی» همین طرفداران با روی باز پاسخگوی سؤالات و ابراز احساسات آنهاست و به خوبی می‌داند چگونه و با چه فن بیانی رضایت آنها را جلب کند!
 
***
 
حول و حوش ساعت 22 تا 23 یکی از شب‌های تابستانی قبل از رویارویی استقلال با تراکتورسازی در هفته سوم لیگ برتر بود. علیرضا منصوریان بعد از خرید از سوپرمارکت در گوشه‌ای از میدان احتشامیه در انتظار دوستش بود تا راهی منزل شود، برخی از رهگذران جوان که غالباً استقلالی بودند با دیدن چهره سرمربی محبوب بلافاصله خود را به او رسانده و بعد از احوالپرسی از فرصت نهایت بهره را بردند تا در جریان چند و چون مشکلات استقلال و سرنوشت تیم پرستاره این فصل باشند، به خصوص بعد از دو ناکامی این تیم مقابل صنعت‌نفت و استقلال خوزستان. منصوریان مثل همیشه با روی خندان از طرفداران استقبال کرد و با حوصله به تمام حرف‌ها، گله‌ها و خواسته‌های آنها گوش داد چون می‌دانست این طرفداران به او اعتماد کردند تا زمینه خوشبختی دوباره استقلال و شادی آنها را فراهم کند. یکی از این هواداران که خیلی استقلالی بود در یک لحظه خطاب به منصوریان گفت: «ما کاری به نتایج و اینکه قهرمان می‌شویم یا نمی‌شویم نداریم فقط یک خواسته داریم آن هم برمی‌گردد به تکرار همان نتیجه‌ای که در شهرآورد گذشته گرفتی و زمینه برد استقلال مقابل پرسپولیس را فراهم کردی! خواهش می‌کنیم دوباره این برد را تکرار کن و...»
 
***
 
علی منصوریان که کاملاً نگرانی را در چشمان طرفداران استقلال می‌دید بعد از اینکه خواسته‌ها و صحبت‌های جمع را شنید رو به اطرافیان گفت: «نگران نباشید چون من به این تیم ایمان و اعتماد کامل دارم. تیمی که می‌تواند کارهای بزرگی انجام بدهد و در تاریخ باشگاه جاودانه شود اما برای رسیدن به این تیم کمی زمان نیاز است پس باید صبور باشیم تا همه چیز طبق برنامه پیش برود. من قول می‌دهم این استقلال نه تنها قهرمان لیگ شود بلکه شهرآورد را هم از رقیب دیرینه ببرد آن هم نه در بازی رفت بلکه رفت و برگشت پس دعا کنید و حمایت که مشکلات غیرمترقبه و غیرقابل پیش‌بینی گریبان استقلال و برنامه‌های کادر فنی را نگیرد». در ادامه این گفتمان چند دقیقه‌ای یکی از طرفداران از منصوریان پیرامون برخی بازیکنان و اینکه آنها در چیدمان تاکتیکی استقلال جا نمی‌گیرند سؤالاتی را مطرح کرد که از جمله این بازیکنان جابر انصاری بود. در پاسخ این سؤال منصوریان گفت: «در چیدمان من جابر انصاری یک بازیکن کلیدی است و شک نداشته باشید مثل فصل قبل دوباره شاهد درخشش این بازیکن خواهید بود درست مثل تمام بازیکنان دیگر که به آنها اعتماد و اعتقاد ویژه‌ای دارم».
 
***
 
پایان بخش این گفتمان ناگهانی منصوریان با طرفداران به پدیده جوان استقلال ختم شد جایی که همه از سرمربی خواستند تا بیشتر از هر بازیکنی به «نیمار بوشهری» بها بدهد. «نیمار نه باشو (با خنده) شک نکنید من مهدی را اندازه پسرم دوست دارم و خودم زمینه حضورش در استقلال را فراهم کردم چون می‌دانستم چه خانواده استقلالی‌ای دارد پس مطمئن باشید هر وقت به صلاح استقلال و این بازیکن باشد به او فضا برای درخشش خواهم داد و ترسی هم از این کار ندارم چون توانایی‌های او را می‌دانم و شک ندارم یک روز به جاهای بزرگی در فوتبال می‌رسد اما این واقعیت را هم باید بپذیریم که در حال حاضر مراقبت از جوانی مثل قائدی سخت‌تر از بازی دادن به او است».