هفته چهارم لیگ برتر فوتبال از امروز (چهارشنبه) با برگزاری دیدار پرسپولیس و سیاه‌جامگان آغاز می‌شود. پرسپولیس به دلیل بازی با الاهلی عربستان در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، بازی خود را زودتر برگزار می‌کند.

پرسپولیس تنها تیم 9 امتیازی لیگ بوده که هر سه بازی خود را با پیروزی پشت سر گذاشته است. شاگردان برانکو، فولاد خوزستان، تراکتورسازی تبریز و نفت‌ تهران را شکست داده‌اند و این بار پذیرای سیاه‌جامگان خواهند بود. سرمربی پرسپولیس تأکید کرده این بازی را جدی می‌گیرند و در استفاده از بازیکنان خود مقابل سیاه‌جامگان صرفه‌جویی نخواهد کرد، اما بدون شک همه فکر و ذکر سرخ‌پوشان به بازی با الاهلی عربستان در لیگ قهرمانان آسیا معطوف شده است.

تنها نماینده کشورمان در این رقابت‌ها در مرحله یک چهارم در روز 31 مرداد در بازی رفت در عمان باید به مصاف نماینده عربستان برود. پرسپولیس سال گذشته قهرمان لیگ برتر شده و این بار انگیزه رسیده به فینال لیگ قهرمانان آسیا دارد، به همین دلیل دوست ندارد پیش از این بازی مهم با ناراحتی ایران را ترک کند.

دیدار با پرسپولیس برای سیاه‌جامگان و اکبر میثاقیان تداعی کننده خاطره خوش چند ماه پیش است. میثاقیان که اواخر فصل گذشته هدایت تیم بحران زده مشهدی را برعهده گرفت، در آخرین بازی لیگ پرسپولیس را شکست داد و سیاه جامگان در لیگ ماند تا روزی خاطره‌انگیز برای آنها رقم بخورد هر چند در آن بازی به دلیل استراحت دادن برانکو به برخی از بازیکنان کلیدی، حرف و حدیث‌های زیادی ایجاد شد. باید دید سیاه‌جامگان می‌تواند امروز «دبل» می‌کند و موفق می‌شود پرسپولیس را برای دومین بار متوالی شکست دهد یا خیر.

میثاقیان و سیاه‌جامگان لیگ را خوب شروع کردند، اما شکست مقابل فولاد در زمین خودی باعث شد تا اعضای تیم در شوک به سر ببرند. پس از این بازی، سرمربی سیاه‌جامگان عذر سه بازیکن خود به همراه یوری چلاک بازیکن دورگه آلمانی - کرواسی را خواست و به جای آنها حمید علی عسگر، محمدرضا خرسندنیا و میرهانی هاشمی را جذب کرد. تجربه نشان داده که تیم‌های میثاقیان در تهران بازی بسته‌ای را به نمایش می‌گذارند و باید دید که آیا این بار می‌توانند در برابر خط حمله قوی پرسپولیس مقاومت کنند یا نه.

به گزارش تسنیم برنامه کامل هفته چهارم لیگ برتر به همراهی اسامی داوران به شرح زیر است:

چهارشنبه 25 مرداد

پرسپولیس - سیاه جامگان، ورزشگاه آزادی، ساعت 20:45‌
حمید حاج ملک - محمدرضا ابوالفضلی - سجاد طوری - روح الله شرفی، ناظر: اسماعیل صفیری

پنجشنبه26 مرداد

سایپا - استقلال، ورزشگاه تختی، ساعت 20:45
محمد حسین زاهدی‌فر- حسن یوسفی - یعقوب سخندان - کوپال ناظمی، ناظر: زاهد بحرینی

تراکتورسازی - نفت تهران، ورزشگاه یادگار امام(ره)تبریز، ساعت 19:45
پیام حیدری - تورج عیوض محمدی - سید اسد حاج محمدی - محمد ملکی، ناظر: ابوطالب طاهریان

پارس جنوبی جم - صنعت نفت، ورزشگاه تختی جم، بوشهر، ساعت 20:45
سید حسین زرگر - فرزاد بهرامی - فرهاد مروجی - سید علی میر غفاری، ناظر: محمود رفیعی

ذوب آهن - سپاهان، ورزشگاه فولاد شهر اصفهان، ساعت 20:15
علیرضا فغانی - محمدرضا مدیر روستا - محمد عطایی - امید سعید فر، ناظر: مسعود عنایت

جمعه 27 مرداد

پدیده مشهد - استقلال خوزستان، ورزشگاه ثامن الائمه مشهد، ساعت 18:45
رضا عادل - هادی طوسی - عسگر محمدی - سید علی اصغر مومنی، ناظر: علیرضا کهوری

سپیدرود رشت - پیکان، ورزشگاه عضدی رشت، ساعت 19:30
بیژن حیدری - حمید سبحانی - مهدی شفیعی - سعاد وفا پیشه، ناظر: ابراهیم میرزابیگی

فولاد خوزستان - گسترش فولاد، ورزشگاه غدیر اهواز، ساعت 20:30
سید رضا مهدوی - بابک داوری - جلیل شعرانی - وحید صالحی، ناظر: خداداد افشاریان