با وجود اینکه تنها دو هفته از بازی های لیگ هفدهم برگزار شده است، گل های فراوانی به ثمر رسیده و دروازه بان های حاضر در تیم های مختلف را می توان جزء پرکارترین بازیکنان حاضر در زمین دانست و در این میان تنها گلر تیم استقلال خوزستان را می توان از این قاعده مستثنی دانست، دروازه بان این تیم موفق شده است در هر دو بازی دروازه خود را بسته نگه دارد.

با بررسی دروازه بان های حاضر در لیگ برتر همراه "ورزش سه" باشید:

اول - وحید شیخ ویسی؛ استقلال خوزستان

تنها دروازه بانی که در هر دو دیدار ابتدایی لیگ برتر موفق شده دروازه خود را بسته نگه دارد وحید شیخ ویسی بود، او با مقاومت در برابر حملات تیم های تراکتورسازی و استقلال تهران خود را به صدر بهترین دروازه بان های حاضر در لیگ برتر رساند. او که پیش از این در تیم نفت تهران به بازی می پرداخت پیش از آغاز رقابت های لیگ شانزدهم راهی خوزستان شد تا از دروازه استقلالی ها حراست کند. عملکرد خوب شیخ ویسی در دو بازی ابتدایی لیگ باعث شد تا او از دروازه بان های ملی پوش و همینطور سرخابی ها بالاتر بایستد.

دوم - علیرضا بیرانوند؛ پرسپولیس

گلر سرخ پوشان پس از کلین شیت در اولین بازی این تیم در دیدار دوم اسیر مهاجم تراکتوری ها شد تا اولین گل خود در لیگ هفدهم را دریافت کند، البته بیرانوند در این بازی موفق شد یکی دو موقعیت فوق العاده را از آن خود کند تا سرخ پوشان پیروزی خود در تبریز را مدیون عملکرد وی بدانند. گلر لرستانی پرسپولیسی ها پس از پایان بازی های لیگ شانزدهم موفق شده بود خود را در صدر دیگر دروازه بان های حاضر در لیگ قرار دهد اخیرا به عنوان بهترین گلر فوتبال ایران لیگ گذشته نیز انتخاب شد.

دوم - سیدمهدی رحمتی؛ استقلال

دروازه استقلالی ها نیز در دو دیدار خود تنها یک بار دروازه خود را باز شده دید، او در آبادان و در اولین بازی خود در لیگ هفدهم برابر صنعت نفت آبادان موفق نشد در برابر ضربه پنالتی حریف مقاومت کند تا اولین گل خود در لیگ جدید دریافت کند. رحمتی اما در دومین بازی آبی پوشان برابر استقلال خوزستان موفق شد دروازه خود را بسته نگه دارد و با اولین کلین شیت خود میدان را ترک کند.

دوم - شهاب گردان؛ پدیده مشهد

گردان که سال ها پیش و با حضور موفق در تیم ابومسلم موفق شده بود خود را به فوتبال ایران معرفی کند این روزها بازهم با یک تیم مشهدی دیگر به فکر احیای خود است و در دو بازی ابتدایی لیگ موفق شد بازی های قابل قبولی از خود ارائه دهد، او در اولین بازی در دیدار برابر پیکان در تهران اولین گل خود را پذیرفت اما در دومین دیدار پدیده که در برابر سپاهان به انجام رسید موفق شد با بسته نگه داشتن دروازه خود، اولین کلین شیت در لیگ جدید را در کارنامه خود ثبت کند.

سوم - رشید مظاهری؛ ذوب آهن

دیگر دروازه بان ملی پوش فوتبال ایران در مجموع دو بازی ابتدایی لیگ هفدهم موفق شد عملکرد خوبی از خود به جا بگذارد، او که در اولین دیدار در مشهد نتوانست از دروازه خود محافظت کند و دو بار اسیر حریف شد در بازی دوم ذوبی ها با ارائه یک بازی کم نقص و واکنش های به موقعی که از خود به نمایش گذاشت توانست اولین کلین شیت خود را به ثبت برساند.

شرح جدول:

دروازه بان های حاضر در لیگ به ازای کلین شیت در هر بازی موفق به کسب نیم نمره مثبت می شوند، در صورتی که در جریان بازی نیز موفق به مهار ضربه پنالتی شوند یک امتیاز مثبت دریافت می کنند، هر گل خورده نیز نیم نمره منفی برای گلرها به همراه دارد.

بررسی دروازه‌بان‌های حاضر در لیگ هفدهم (جدول)

بررسی دروازه‌بان‌های حاضر در لیگ هفدهم (جدول)