مجاهد خذیراوی می‌توانست اگر بهترین فوتبالیست ایران در زمان خودش نباشد، حداقل یکی از بهترین‌ها باشد. به قول خودش، اگر می‌گذاشتند و او را از مسیر درست منحرف نمی‌کردند قطعا یکی از بازیکنان ماندگار در تاریخ فوتبال ایران می‌شد.

خیلی‌ها ستاره نوجوان و بوشهری استقلال را که با کمتر از 30 دقیقه بازی در این تیم ضریب محبوبیتش بسیار بالا رفت را با این بازیکن پیشین آبی‌ها مقایسه می‌کنند و او را مجاهدی جدید برای استقلال می‌دانند. این مقایسه و البته ارزیابی استقلال در دو هفته گذشته ما را بر آن داشت تا با خذیراوی گفتگویی داشته باشیم که شرح آن را در زیر می‌خوانید.

* آقای خذیراوی بازی‌های استقلال را در این دو هفته دیده‌اید؟ ارزیابی کلی شما از این تیم چه بوده است؟

- مجاهد خذیراوی: بله من همه بازی‌های این تیم را با دقت دنبال می‌کنم. به نظر من منصوریان تیم خوبی را جمع کرده و این تیم خوب در این دو هفته بازی‌های خوبی را انجام داد و در هر دو بازی حقش پیروزی بود که متاسفانه تاکنون به آن نرسیده است.

* چرا در این بازی باوجود نمایش خوب، این تیم نه تنها پیروز نشده، بلکه گل هم نزده است؟

- کمی به بدشانسی و کم دقتی مهاجمان باز می‌گردد. البته در این بازی دوم دو پنالتی واضح گرفته نشد که حتی اگر یکی از آنها هم گرفته می‌شد الان این سئوال برای شما و خیلی‌های دیگر پیش نمی‌آمد.

* استقلال در بازی مالکانه مقابل استقلال خوزستان موفق بود اما به نسبت این ضریب مالکیت نتوانست خیلی موقعیت گل خلق کند.

- این هم به بازی بسته تیم حریف باز می‌گردد. البته نباید به استقلال خوزستان خرده گرفت که چرا دفاعی بازی کردند. آنها هم دنبال امتیاز خودشان بودند. ولی جدا از نتیجه که مساوی شد، استقلال از نظر فنی به اندازه 3 گل از حریف پیش بود. شاگردان منصوریان آنقدر خوب بازی کردند که من اصلا رحمتی را ندیدم. فکر نمی‌کنم رحمتی در طول بازی زمین خورده باشد.

* صحبت از رحمتی شد. نقش بازیکنان با تجربه استقلال را در این فصل چقدر مهم می‌دانید؟

- منصوریان تیمش را طوری بسته که در آن بازیکنان جوان زیاد هستند و اداره این بازیکنان جوان در زمین باید به دست بازیکنان با تجربه صورت گیرد. بازیکنانی مثل رحمتی، جباری و منتظری نقش مهمی این فصل در این تیم بر عهده دارند. فوتبال این بازیکنان با تجربه یک طرف، تاثیرگذاری مثبت آنها بر بازیکنان جوان و جدید و اداره آنها در زمین و تمرینات یک طرف.

* صحبت از بازیکنان جوان شد. این روزها در صدر بازیکنان جوان استقلال نام مهدی قائدی مطرح است.

- بازی او را مقابل استقلال خوزستان دیدم. یک بازیکن فوق العاده است.

* فکر می‌کنم شما هم درست هم سن الان او بودید که به استقلال پیوستید.

- بله من هم 17 ساله بودم که به استقلال آمدم.

* خیلی ها او را با شما در استقلال مقایسه می کنند. این قیاس را قبول دارید؟

- شاید چون جنوبی است و در شرایط سنی شبیه به من به استقلال آمده این مقایسه ایجاد می‌شود. البته تکنیک و سرعتش هم به من شباهت دارد.

* چه توصیه‌ای به قائدی دارید که در سرنوشت فوتبال او تاثیر مثبت داشته باشد؟

- قائدی باید مراقب دوستانش باشد. آنهایی که به او نزدیک می‌شوند. نباید فریب بخورد. نباید فریب زرق و برق تهران، شهرت و پول را بخورد. او الان در شرایطی است که دام سر راه او زیاد پهن می شود. مهدی باید بسیار باهوش باشد و به هیچ وجه وارد حاشیه نشود. او در شرایطی قرار گرفته که حتما لحظه به لحظه پیشنهاداتی خواهد گرفت.

* چه کسی باید از این بازیکن مراقبت کند؟

- آنطور که من از دور می‌بینم منصوریان به شدت حواسش به این بازیکن هست و مراقب او است. اما این کار منصوریان تنها نیست. دیگر ارکان باشگاه هم نباید از این بازیکن جوان شان غافل باشند. چون ممکن است با یک تصمیم اشتباه، یک تصمیم احساسی و یک لحظه احساسی شدن سرنوشت فوتبال او تباه شود. قائدی بازیکنی است که می‌تواند خیلی زود بهترین فوتبالیست ایران شود، البته اگر بگذارند.

* مجاهد خذیراوی خودش یک زیان دیده از این بحث است و حتما صحبت‌ها و نصایح او می‌تواند خیلی موثر باشد.

- ان‌شاءالله که اینطور باشد. به قائدی می‌گویم من در همین شرایط بودم، اما نگذاشتند در فوتبال پیشرفت کنم و سرنوشتم کلا تغییر کرد. الان چیزی جز حسرت گذشته برای من باقی نمانده است. دوست ندارم خدای ناکرده قائدی هم تجربه‌ای شبیه من داشته باشد. او باید از حاشیه دوری کرده و فقط به فوتبال فکر کند.

* تیم سابق شما در هفته سوم با تراکتورسازی بازی دارد. در خصوص این بازی چه می‌گویید؟

- تراکتورسازی حریف ساده‌ای نیست. این تیم در دفاع مشکلاتی دارد اما در فاز حمله بسیار پر قدرت است. آبی پوشان نباید این تیم را حریف ساده‌ای تصور کنند. من امیدوارم که هواداران استقلال هم استقبال بهتری از بازی های خانگی این تیم داشته باشند. من خودم بعنوان یک پیشکسوت به احتمال زیاد این هفته برای حمایت از تیمم به ورزشگاه می‌روم و امیدوارم که دیگر پیشکسوتان هم به ورزشگاه بیایند و مستقیما از تیم شان حمایت کنند.