اواخر دهه هفتاد بود که بازیکنی سیه‌چرده از خطه جنوب با تکنیک نابی که داشت توانست چشم‌ها را به خود خیره کند، به گونه‌ای که تیم‌های بسیاری را خواهان خود دید اما مدیران وقت استقلال با فرصت‌طلبی توانستند این بازیکن را به خدمت بیگرند. مجاهد خذیراوی در کوتاه‌ترین زمان ممکن محبوب هواداران استقلال شد و خیلی زود بازی در تیم ملی ایران را هم تجربه کرد اما اتفاقاتی که پس از آن رخ داد مسیر نابودی این بازیکن را رقم زد. مجاهد با اشتباه بزرگی که انجام داد باعث شد 2 سال از فوتبال دور بماند و ستاره‌ای که می‌توانست سال‌ها در فوتبال ایران بدرخشد خیلی زود محو و ناپدید شد.

این روزها بازیکن سیه‌چرده دیگری در استقلال حضور دارد. بازیکنی که هواداران قدیمی این تیم با دیدن بازی چند دقیقه‌ای او مقابل استقلال خوزستان، مجاهد خذیراوی را به خاطر آوردند. مهدی قائدی مثل خذیراوی ره صدساله را یک شبه طی کرد و از زمانی که سوت پایان بازی استقلال مقابل همنام خوزستانی‌اش زده شده قائدی دیگر یک جوان گمنام نبود.

بازیکنی 17 ساله که خیلی زودتر از آنچه تصور می‌کرد به شهرت رسید حاشیه‌های زیادی را پیش روی خود خواهد داشت. واقعیت این است که قائدی اگر خودش را از حاشیه‌ها دور نگه ندارد شاید عاقبتی مثل مجاهد در انتظارش باشد. در این میان باشگاه استقلال باید از بازیکن جوانش مراقبت کند و اجازه ندهد حواشی و بسیاری از مسائل دیگر این بازیکن را احاطه کند.

قائدی می‌تواند ستاره‌ای برای فوتبال ایران باشد به شرط این که در مسیری حرکت کند که پیش از او بازیکنان بزرگی مثل مهدوی‌کیا آن را طی کرده‌اند.