مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال در نشست مشترک با ستاد اجرایی تبریز 2018 گفت: تلاش می کنیم یکی از بازیهای دوستانه تیم ملی فوتبال ایران در راه آماده سازی برای حضور موفق در جام جهانی روسیه را در شهر تبریز برگزار کنیم.

میرسلیم رئیس فدراسیون نجات غریق در این نشست گفت: از قابلیت های تبریز برای عرصه ورزش در سال 2018 باید استفاده کنیم تا همه اتباع کشور هایی که به این استان سفر می کنند شناخت خوبی را از ورزش کشور داشته باشند.
میرسلیم افزود: با استفاده از پایتختی تبریز 2018 در حوزه گردشگری کشورهای اسلامی می توانیم جنبه های فرهنگی تبریز را به خوبی عرضه کنیم.

خسروی وفا رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین نیز از برگزاری مسابقات بین المللی والیبال نشسته در اردیبهشت 97 در تبریز خبر داد.

باقرزاده رییس فدراسیون شمشیربازی گفت: در طی 12 سال گذشته این گردهمایی بی سابقه است. زمانی که ژاپن المپیک 2020 را گرفت گویا انقلابی در آن کشور انجام شد.

مجید کیهانی رییس فدارسیون دو و میدانی نیز عنوان کرد: مسابقه 20 کیلومتری دو در تبریز برگزار می شود.

خسرو قمری رئیس فدراسیون دوچرخه سواری با بیان این که آذربایجان گل سرسبد آسیا در دوچرخه سواری است افزود: تور آذربایجان با 17_ 18 تیم هر سال برگزار می شود و در مهرماه امسال سی و دومین دوره این تور برگزار خواهد شد.

عبدی افتخاری رئیس فدراسیون اسکی گفت: سال آینده میزبان مسابقات متعددی هستیم که با وجود پیست های اسکی خوب در استان آذربایجان شرقی می توانیم میزبانی این رقابت ها را به تبریز بدهیم.

مجدآرا رئیس فدراسیوهای همگانی نیز گفت: نمایشگاه ورزش کشورهای اسلامی در تبریز برگزار می شود.

وی ادامه داد: پیاده روی خانوادگی که هفته قبل داشتیم مورد توجه فدراسیون جهانی قرار گرفت.

پهلوان زاده رئیس فدراسیون شطرنج در این نشست اظهار امیدواری کرد تیم شهرداری تبریز دوباره به لیگ برگردد و ادامه داد: تلاش می کنیم میزبانی مسابقات آسیایی را نیز به تبریز بیاوریم.