شاهین بیانی در خصوص دیدار استقلال و صنعت نفت در هفته اول لیگ برتر، اظهار داشت: بازی‌های اول همیشه سخت و غیر قابل پیش‌بینی است. تیم ها هنوز شکل نگرفته اند و به هماهنگی لازم نرسیده‌اند. مربیان هم ترکیب ایده آل خود را پیدا نکرده‌اند. استقلال هم از این قائده مستثنی نیست و قطعا این بازی برای این تیم هم سخت و غیر قابل پیش‌بینی است.

کاپیتان سابق آبی‌ها در ادامه بیان داشت: سختی هفته اول را که کنار بگذاریم می‌بینیم که این تیم دو مشکل بزرگ دیگر هم دارد. مشکل اول گرمای بیش از حد هوا در آبادان است و البته مشکل دوم غیبت شش یا هفت بازیکن این تیم است که حتما در روند تیم تاثیر گذار است. البته قطعا بازیکنان جانشین خوبی در استقلال هستند که آنها هم زحمتشان را برای این تیم می‌کشند، اما باز هم تاکید می‌کنم غیبت این تعداد بازیکن نمی‌تواند بی‌تاثیر باشد.

مدافع پیشین استقلال در خصوص شکایت تیموریان و رضایی به AFC اظهار داشت: این که یک بازیکن به دنبال احقاق حق و حقوقش باشد نه عجیب و نه خلاف است اما این که به چه شکل و از چه راهی به دنبال احقاق حق باشد مهم است. من فکر می‌کنم کار این دو بازیکن با باشگاه به لج و لجبازی کشیده و آنها خواسته‌اند با این کارشان برای باشگاه بحران ایجاد کنند وگرنه خودشان هم می‌دانند ممکن نیست AFC مجوز حرفه‌ای باشگاه استقلال را لغو کند!

وی در خصوص شرایط مجتبی جباری و حرف و حدیث‌هایی که در خصوص او پیش آمده گفت: جباری در صورتی که مصدوم نباشد قطعا از تاثیرگذار ترین بازیکنان است. من هم امیدوارم که جباری مصدوم نباشد. البته بعید هم می‌دانم که او مصدوم باشد یا شرایطش آنطور باشد که نتواند به استقلال کمک کند.

بیانی در خاتمه گفت: تاکید می‌کنم که کار استقلال در آبادان بسیار سخت است و آرزو می‌کنم که این تیم با امتیاز از آبادان بازگردد.