پنجشنبه شب دور جدید رقابت های لیگ برتر استارت خواهد خورد و تیم های حاضر در این رقابت ها، تلاش خود برای رسیدن به جمع مدعیان را آغاز خواهند کرد. بررسی لیست نهایی تیم های حاضر، یکی از جذابیت های فوتبال پیش از آغاز رقابت ها است و اینکه کدام بازیکن می تواند بازوبند سرگروهی تیم را به بازو ببندد یکی از نکات جالب این بررسی است. هر باشگاه و یا مربی، قطعا پارامترهای خود را برای انتخاب کاپیتان تیم دارند و متناسب با آنها سرگروه های خود را تعیین می کنند، با احتساب این نکته باید یادآور شد در آغاز بازی های لیگ هفدهم 12 تیم لیگ برتری با کاپیتان های سابق خود به میدان می روند و 4 تیم نیز اقدام به تعویض سرگروه خود کرده اند.

با بررسی کاپیتان های تیم های مختلف لیگ برتری همراه "ورزش سه"، باشید:

پرسپولیس - سیدجلال حسینی و حسین ماهینی

کاپیتان فصل قبل پرسپولیسی ها در این فصل نیز بازوبند سرگروهی این تیم را به بازو می بندد، حسینی که پیش از این و در دوران حضور ژوزه و در اولین دوره حضور خود در جمع پرسپولیسی ها توانسته بود به بازوبند کاپیتانی برسد پس از حضور مجدد بازهم به عنوان سرگروه پیشاپیش سایر بازیکنان به میدان می آید.


حسین ماهینی نیز کاپیتان دوم پرسپولیسی ها محسوب می شود، او که پس از گذراندن خدمت سربازی باز هم به جمع پرسپولیسی ها اضافه شد به عنوان یکی از باسابقه ترین بازیکنان این تیم پس از سیدجلال محسوب می شود که به مانند دیدار سوپرجام، بازوبند سرگروهی را به بازو می بندد.

استقلال - مهدی رحمتی، مجتبی جباری، پژمان منتظری، خسرو حیدری

آبی پوشان پایتخت یکی از تیم های پرمهره لیگ هفدهم محسوب می شوند، آنها که توانستند در فصل نقل و انتقالات به خوبی عمل کنند، سه بازیکن اسمی و سابق خود را باز هم به مجموعه این تیم بازگرداندند تا حداقل دو نفر از این سه بازیکن نیز به مدعیان کاپیتان در این تیم اضافه شوند، تعدد بازیکنان باسابقه در جمع یاران منصوریان باعث شده تا این تیم از نظر دارا بودن بازیکنانی که می توانند سرگروه شوند غنی باشد.

البته در میان حضور بازیکنان مختلف، نکته ای که مسجل است کاپیتان اول آبی ها در هر ترکیبی از این تیم، قطعا مهدی رحمتی خواهد بود، او که در فصل قبل نیز این بازوبند را به بازو می بست در این بازی های این فصل نیز پیشاپیش سایر بازیکنان به میدان خواهد آمد.

اما نکته جالب در رابطه با کاپیتان های بعدی این تیم است، استقلالی ها که در این فصل از تعدد بازیکنان باسابقه سود می برند هنوز مشخص نکردند سرگروه های بعدی این تیم چه کسانی خواهند بود اما جباری، منتظری، حیدری، ابراهیمی و یعقوب کریمی بازیکنانی هستند که می توانند بازوبند سرگروهی این تیم را به بازو ببندند.


تراکتورسازی - مهدی کیانی، محمد ابراهیمی، محمد ایرانپوریان

تراکتوری ها نیز از تیم هایی هستند که در بازی های این فصل معضل کاپیتانی ندارند، مهدی کیانی، هافبک فصول گذشته تبریزی ها که از محبوبیت ویژه ای در بین هواداران برخوردار است به مانند سال های قبل بازهم به عنوان سرگروه سرخ پوشان پا به میدان می گذارد.

اما در رابطه با کاپیتان دوم تراکتوری ها تغییر جالبی اتفاق افتاد و آن هم جابجایی سرگروه های دوم و سوم این تیم است، در حالی که پیش از این ایرانپوریان به عنوان کاپیتان دوم پا به میدان می گذاشت از این فصل و بنا به دلایلی با درخواست خود به عنوان نفر سوم منتخب برای بستن بازوبند انتخاب شده است تا محمد ابراهیمی کاپیتان دوم تراکتوری ها پس از مهدی کیانی محسوب شود.

سپاهان - حسین پاپی و رسول نویدکیا

سپاهانی ها یکی از تیم هایی هستند که ترکیب کاپیتان های اول و دوم خود را دست نخورده به لیگ هفدهم رساندند، با توجه به عدم تغییر عمده در کادر بازیکنان این تیم و حضور بازیکنان باتجربه و البته باسابقه ای مانند پاپی و رسول نویدکیا باعث شده تا این دو بازیکن کماکان به عنوان سرگروه های اصفهانی ها در لیگ پیش رو حضور پیدا کنند. با این حساب در صورتی که حسین پاپی در ترکیب اصلی سپاهانی ها به میدان برود سرگروه اصلی و در غیر اینصورت رسول نویدکیا کاپیتان زردپوشان محسوب می شوند.

ذوب آهن - مهدی رجب زاده، قاسم حدادی فر و مرتضی تبریزی

مهدی رجب زاده در فصل پیش رو عنوان باتجربه ترین بازیکن لیگ برتر را یدک می کشد، او که پس از خداحاظی ابراهیم صادقی و عنایتی تقریبا بی رقیب است بازهم برای ذوب آهنی ها به میدان خواهد رفت، رجب زاده در صورتی که در ترکیب سبزقباها باشد کاپیتان اول این تیم است اما در صورت عدم حضور وی یک بازیکن پرسابقه و باتجربه دیگر بازوبند را به بازو خواهد بست، قاسم حدادی فر قطعا انتخاب دوم کادر فنی ذوبی ها برای سرگروهی است. البته اصفهانی ها کاپیتان سوم خود را تعیین کرده اند و آن طور که بازی های تدارکاتی این تیم بر می آید مرتضی تبریزی سومین بازیکنی است که می توان پیشاپیش سایر بازیکنان ذوب آهن به میدان بیاید.

سایپا - روزبه شاه علیدوست، حامد شیری، محمدرضا اخباری

نارنجی پوشان یکی از تیم های فعال در بازار نقل و انتقالات محسوب می شوند اما نکته قابل ذکر در این باره اینکه دایی سعی کرده با جذب بازیکنان جوان، سال های پیش روی این تیم را بیمه کند. به همین سه کاپیتان سایپا از بازیکنان قدیمی نارنجی پوشان محسوب می شوند. با این حساب روزبه شاه علیدوست اولین کاپیتان سایپا در لیگ هفدهم خواهد بود و در صورت عدم حضور او، حامد شیری به هدایت بازیکنان داخل میدان می پردازد. کاپیتان سوم سایپا نیز دروازه بان باسابقه این تیم است، محمدرضا اخباری که دو فصل اخیر را به دلیل گذراندن خدمت سربازی راهی تراکتورسازی شده بود پس از بازگشت به این تیم، به عنوان انتخاب سوم دایی برای بستن بازوبند کاپیتانی در میدان حضور پیدا می کند.

فولاد خوزستان - ایوب والی

مدافع باتجربه فولادی ها که پیش از این نیز به عنوان کاپیتان این تیم پا به میدان می گذاشت پس از بازگشت مجدد بازهم بازوبند سرگروهی را به بازو بست، اکنون با آغاز لیگ هفدهم، والی انتخاب اول پورموسوی برای هدایت شاگردانش درون میدان خواهد بود.

استقلال خوزستان - میثم دورقی

استقلالی های خوزستان پس از لیگ شانزدهم و با بازگشت ویسی تغییر و تحولات فراوانی را در کادر بازیکنان خود دیده اند و یکی از این تغییرات در فصل نقل و انتقالات بازگشت هافبک مورد علاقه ویسی به این تیم بود، او فصل گذشته را در تیم فولاد خوزستان حضور داشت اکنون و با بازگشت به تیم سابقش پرسابقه ترین بازیکن محسوب می شود و بدین ترتیب کاپیتان خوزستانی ها در لیگ پیش رو محسوب می شود.

گسترش فولاد تبریز - مسعود ابراهیم زاده

گسترشی ها نیز از تیم های پرتغییر در فصل نقل و انتقالات محسوب می شوند، آنها که پیش از آغاز لیگ بازیکنان فراوانی را در تیم خود تغییر دادند با حضور سرمربی جدید کاپیتان خود را نیز تغییر یافته خواهند دید. مسعود ابراهیم زاده که فصل اخیر را در جمع گسترشی ها گذراند و سابقه بازی در تراکتورسازی را در کارنامه خود دارد با انتخاب لوکا، به عنوان کاپیتان گسترشی ها پا به میدان خواهد گذاشت. در صورتی که ابراهیم زاده نتواند برای تبریزی ها به میدان برود علیرضا نقی زاده بازوبند سرگروهی را به بازو می بندد.

صنعت نفت آبادان - مرتضی اسدی

اسدی نیز یکی از باتجربه ترین بازیکن های حاضر در فوتبال ایران محسوب می شود، نکته جالب در رابطه با این بازیکن اینکه وی در سال های اخیر در هر تیمی که حضور داشت به عنوان کاپیتان پا به میدان گذاشت، صبای قم، تراکتورسازی و گسترش فولاد تبریز تیم های سال های اخیر این بازیکن بودند که اسدی به عنوان مدافع میانی و البته کاپیتان در آن ها حضور داشت. او اکنون به صنعت نفت آبادان پیوسته است و قطعا به عنوان کاپیتان اول در ترکیب حضور خواهد داشت.

نفت تهران - علیرضا عزتی، محسن بنگر

نفتی ها که یکی از مبهم ترین تیم های حال حاضر فوتبال ایران محسوب می شوند به احتمال فراوان بازهم علیرضا عزتی را به عنوان کاپیتان در ترکیب خود خواهند داشت، عزتی که در سال های اخیر سرگروه نفتی ها محسوب می شد بازهم در این تیم باقی ماند تا همچنان کاپیتان این تیم محسوب شود، البته پیوستن محسن بنگر به جمع نفتی ها باعث شده تا این احتمال برود که وی جایگزین عزتی برای رسیدن به بازوبند کاپیتانی شود.

پدیده مشهد - رضا ناصحی، شهاب گردان

مشهدی ها نیز ترکیب کاپیتان های خود را برای لیگ هفدهم تغییر نخواهند داد، پس از جدایی روشنگر، رضا ناصحی به طور خودکار به بازوبند پدیده خواهد رسید و البته بر اساس دوران حضور در این تیم، شهاب گردان را می توان دومین سرگروه این تیم برای فصل پیش رو دانست.

پیکان - رحمان احمدی، امیرحسین صادقی

خودروسازان نیز به مانند فصل گذشته ترکیب کاپیتان های خود را دست نخورده می بینند، این تیم به مانند لیگ قبلی بازهم رحمان احمدی را به عنوان کاپیتان اصلی خود خواهد دید و پس از او نیز صادقی کاپیتان این تیم محسوب می شود، دو بازیکنی که در سال های اخیر برای تیم های لیگ برتری و البته تیم ملی به میدان رفتند.

سیاه جامگان - حسین بادامکی

دیگر تیم مشهدی حاضر در لیگ برتر نیز از همان سرگروه فصل گذشته خود استفاده خواهد کرد، حسین بادامکی که در این فصل نیز با پیراهن این تیم مشهدی در لیگ حضور خواهد داشت کاپیتان اول این تیم لقب دارد، او که سال های برای پرسپولیس نیز به بازی پرداخت پس از حضور در جمع سیاه جامگان، به عنوان کاپیتان در ترکیب این تیم حضور یافت.

پارس جنوبی جم - میثم نقی زاده، محسن فروزان

یکی از دو تیم تازه لیگ برتری شده فوتبال ایران در فصل پیش رو بازوبند کاپیتانی خود را بر بازوی بازیکنی باتجربه اما تازه جنوبی شده خود می بندند، میثم نقی زاده که در این فصل برای اولین بار پیراهن پارس جنوبی را به تن خواهد کرد فرد مورد نظر تارتار برای سرگروهی در این تیم محسوب می شود. البته این با توجه به قدمت و سابقه بازی، محسن فروزان نیز از نامزدهای بستن بازوبند در پارس محسوب می شود و این احتمال می رود وی نیز یکی از کاپیتان های این تیم محسوب شود.

سپیدرود رشت - سهیل حق شناس، حسین کعبی

در رابطه با سپیدرودی ها حضور حق شناس به عنوان کاپیتان، امری کاملا حتمی است چرا که این بازیکن در سال های اخیر سرگروه اصلی گیلک ها محسوب می شد. تیم تازه لیگ برتری سپیدرود بازیکنان باتجربه دیگری نیز در ترکیب خود دارد که احتمالا به عنوان کاپیتان های دوم و یا سوم این تیم در ترکیب حضور خواهند داشت، بازیکنانی مانند حسین کعبی در سال های اخیر برای سپیدرود به میدان رفتند و اکنون نیز در انتظار بستن بازوبند این تیم در لیگ هفدهم هستند.