کاوه رضایی در اقدامی عجیب و هماهنگ با آندرانیک تیموریان، نه تنها برای وصول مطالبات خود از استقلال متوسل به کنفدراسیون فوتبال آسیا شده‌ است، بلکه در اقدامی عجیب تر از AFC خواهان ابطال مجوز حرفه‌ای باشگاه استقلال شده و یا به عبارتی دیگر خواهان انحلال این باشگاه می‌باشند. پندار توفیقی معاون ورزشی باشگاه استقلال با تایید این خبر اعلام کرد که AFC رونوشت تمامی درخواست‌های این دو بازیکن را به فدراسیون فوتبال ایران جهت بررسی ابلاغ کرده است.

کاوه رضایی ابتدای فصل گذشته و در پی کش و قوسی که با باشگاه پرسپولیس داشت، سرانجام پای میز مذاکره با استقلالی‌ها نشست و با این تیم به توافق رسید. وی فصل گذشته با ۷ گل زده و ۹ پاس گل آماری خوب از خود به جای گذاشت تا از محبوبیت خاصی نزد هواداران استقلال برخوردار شود. اما او بعد از پایان فصل اولین رفتار نامتعارف خود را نشان داد تا اولین کارت زرد را از هواداران استقلال که او را دوست داشتند دریافت کند.

شکایت عجیب این بازیکن از استقلال بابت وصول مطالباتش در حالی که ۸۰ درصد از مبلغ قراردادش را دریافت کرده بود، دومین اقدام عجیب او علیه این باشگاه بود. وی سپس شکایت خود را به مجامع بین المللی برد تا اقدام نامتعارف دیگری انجام داده باشد و دست آخر هم شکایت خود را با درخواست ابطال مجوز حرفه‌ای باشگاه استقلال از کنفدراسیون فوتبال آسیا به جاهای باریک کشاند.

مانده مطالبات رضایی

از اصل مبلغ قرارداد این بازیکن تنها ۱۲۰ میلیون تومان باقی مانده است و شکایت رضایی برای ابطال مجوز حرفه ای باشگاه استقلال برای مطالبات ۱۲۰ میلیون تومانی است. این در حالی است که هنوز چند ماه از پایان لیگ قبلی نگذشته و این بازیکن حکمی روی شکایتش از مراجع قضایی ندارد.

آپشن‌های غیر قابل پرداخت

مهاجم سابق آبی پوشان آپشن‌هایی روی قراردادش داشت که برخی از آنها به او تعلق گرفت و آنها را عینا دریافت کرد. اما دو آپشن ۱۵۰ میلیون تومانی روی قرارداد این بازیکن بود که عملا قابل پرداخت نیست، اما این بازیکن روی وصول آن مبلغ نیز اصرار دارد. در قرارداد کاوه رضایی بندهایی وجود داشت که بر اساس آن در صورتی که این بازیکن ملی پوش شود ۱۵۰ میلیون و در صورتی که آقای گل شود هم ۱۵۰ میلیون تومان دریافت کند که هیچ یک از این دو اتفاق برای این بازیکن در فصل گذشته نیفتاد.

مالیات گرو نگه داشته می شود

کاوه رضایی در حالی از کشور برای فوتبال خارج شد که ۱۲۰ میلیون تومان از باشگاه استقلال طلبکار است، اما مالیات فصل گذشته‌اش را پرداخت نکرده است. در صورتی که او مالیات خود را پرداخت نکند چون از کشور خارج شده است عواقب آن بر عهده باشگاه استقلال است و درخواست مسئولان استقلال از رضایی این است که تسویه حساب خود با اداره مالیات را آورده و بعد از آن باقیمانده مطالباتش را دریافت کند. در واقع باشگاه استقلال می تواند به نوعی مدعی باشد که مابقی مطالبات این بازیکن را در گروی پرداخت مالیات قراردادش نگه داشته است.

جریمه غیبت‌ها

یکی از مسائلی که کاوه رضایی و مدیربرنامه‌های وی پیش‌بینی نکرده اند این است که او چند نوبت در طول فصل گذشته و به خصوص در نیم فصل به نشانه اعتراضات مالی در تمرینات حضور پیدا نمی‌کرد و این موضوع باعث شده بود تا از سوی کادر فنی جرائمی بابت غیبت‌های غیر موجه او در نظر گرفته شود. کسر این مبلغ از مبلغ طلب کاوه رضایی حتی می‌تواند این بازیکن را به باشگاه استقلال بدهکار هم بکند.

کاوه رضایی در حالی خواهان ابطال مجوز حرفه ای باشگاه استقلال و ممانعت از حضور این باشگاه در کلیه رقابت های حرفه ای بین قاره ای و داخلی است که تنها یک فصل با پیراهن این تیم بازی کرد و درخواست عجیب او بابت ابطال مجوز حرفه‌ای باشگاه بسیار عجیب و غیر حرفه‌ای است.