امیرحسین پیروانی در پی شکست 2 بر صفر عصر امروز (یکشنبه) شاگردانش برابر عمان در مرحله مقدماتی فوتبال قهرمانی زیر 23 سال آسیا گفت: مشکل این بازی از قبل برای من قابل پیش‌بینی بود. عمان تیم خوب و هماهنگی بود و در بیشتر دقایق بازی عملکردشان بهتر از ما بود و به این تیم تبریک می‌گویم.

وی ادامه داد: تیم ما خیلی جوان است و نیاز به تجربه بیشتری دارد. ما با ریسک زیادی در این مسابقات شرکت کرده و از بازیکنان زیر 20 سال استفاده کردیم. نسبت به بازی قبلی سه بازیکن مصدوم هم داشتیم. در این بازی به مانند بازی قبلی از بازیکنانی استفاده شد که برای نخستین بار در پست‌شان بازی می‌کردند. مدافع میانی من اولین بازی خود را در این پست انجام داد، هر چند که از عملکردش راضی هستم. او جوان 19 ساله‌ای است که در پست خودش بازی نمی‌کرد. ما نتوانستیم با همه بازیکنان حضور پیدا کنیم.

سرمربی تیم فوتبال امید کشورمان اظهار داشت: اینها باعث شد که طرح و برنامه ما بهم بریزد، اما فوتبال است و امیدوارم که به عنوان تیم دوم به جمع 16 تیم برتر راه پیدا کنیم. خیلی هم شانس داریم که به این موضوع پیدا کنیم. فکر کنم شرایط صعود را داریم.

پیروانی تصریح کرد: تصمیمی گرفته‌ایم که ریسکش زیاد بود. تصمیم فدراسیون فوتبال و کارلوس کی‌روش این بود که با تیم جوانی در این رقابت‌ها شرکت کنیم. من به عنوان سرمربی تیم همه مسئولیت‌ها را می‌پذیرم. بازی امروز تجربه گرانبهایی برای بازیکنان جوان خواهد شد که به سود خودشان و فوتبال ایران خواهد بود.

وی در رابطه با اینکه ایران در نیمه دوم بازی‌ها کم می‌آورد، گفت: گفته بودم ارتفاع اینجا زیاد است. بازیکنان هم هماهنگ نیستند و از طرفی مصدومیت چند بازیکن باعث شد نتوانیم کیفیت لازم را داشته باشیم. برخی از بازیکنان هم در پست‌های غیرتخصصی بازی می‌کردند. قدرت عمان و سن‌شان بیشتر از ایران بود. سه سال سن اختلاف تأثیر زیادی دارد و شاید دلیل این باخت همین باشد.