به گزارش پارس نیوز، به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، اسماعیل حسن‌زاده در خصوص بازیکنان استقلال که به تیم ملی امید دعوت شده و از حضور در اردوی این تیم استنکاف کرده بودند، گفت: با توجه به شکایاتی که سرپرست تیم ملی امید، دپارتمان جوانان، کمیته جوانان و سازمان تیم‌های ملی به عمل آوردند، دبیرکل فدراسیون نیز جهت رسیدگی به کمیته انضباطی این شکایت را امروز (شنبه) در اختیارمان قرار داد.

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ادامه داد: با توجه به مفاد شکایت و مطالبی که وجود داشت رسیدگی به این پرونده با دعوت از مقامات باشگاه استقلال و بازیکنان خاطی که تیم ملی امید را تحریم کرده‌اند، در آینده به عمل می‌آید، یعنی وقت رسیدگی تعیین می‌شود و باشگاه به‌همراه بازیکنان می‌توانند در خصوص شکایت مقامات فدراسیون، دلایل تحریم تیم ملی امید را مطرح و از خود دفاع کنند.

حسن‌زاده خاطرنشان کرد: با توجه به جایگاه تیم ملی و تخلف بازیکنان، باشگاه و طبق ماده 83 آیین‌نامه انضباطی، باشگاه نیز نمی‌تواند از چنین بازیکنانی (تحریم‌کنندگان تیم ملی) در مسابقات خود استفاده کند. کمیته انضباطی با استفاده از اختیارات قانونی و استناد به ماده 32 آیین‌نامه انضباطی، دستور موقت محرومیت مهدی قائدی، امید نورافکن و سید مجید حسینی از مسابقات رسمی باشگاه استقلال را اعلام می‌کند. حکم نهایی پس از رسیدگی و شنیدن دفاعیه‌های باشگاه و بازیکنان صادر خواهد شد.

حسن‌زاده در پایان گفت: در روز 9 مرداد ماه مدیرعامل یا نماینده تام الاختیار باشگاه استقلال به‌همراه سه بازیکن فوق با دعوت کمیته انضباطی باید حضور داشته باشند و توضیحات خود را ارائه کنند.