از همان روزی که مجتبی جباری با تصمیم مدیران باشگاه استقلال و پایان دوران حضورش در قطر به این تیم بازگشت، نگرانی‌ها و ابهامات زیادی درباره وضعیت مصدومیت این بازیکن وجود داشت.

سوابق مجتبی جباری در استقلال و حتی در قطر نشان از آسیب دیدگی‌های گاه و بیگاه این بازیکن دارد. جباری بدون تردید یکی از خلاق‌ترین هافبک‌های دو دهه اخیر فوتبال ایران بوده است، اما همواره اسیر آسیب دیدگی‌های ریز و درشتی بود که او را رنج می‌داد و این اصلی‌ترین عامل تردید تمام استقلالی‌ها در هفته‌های گذشته برای عقد قرارداد با این بازیکن خلاق کهنه‌دار بوده است.

در این مدت شایعات بسیار زیادی هم درباره جباری وجود داشته و سید رضا افتخاری مدیرعامل باشگاه هم یک بار اعلام کرد که قرارداد این بازیکن به صورت بازی به بازی خواهد بود. با این وجود از چند وقت قبل اخباری در رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر اینکه عقد قرارداد باشگاه استقلال با مجتبی جباری مشروط به موفقیت در آزمایش‌های مرکز پزشکی فیفا (ایفمارک) خواهد بود.

اخیرا بازیکنان استقلال از جمله مجتبی جباری برای پشت سر گذاشتن این آزمایش‌ها در ایفمارک حضور پیدا کردند. همچنین در فضای مجازی و کانال‌های تلگرامی حرف و حدیث‌هایی درباره تایید شدن جباری در این آزمایش‌ها منتشر شده است.

با این حال خبر دار شدیم که گزارش و نتیجه کامل مرکز پزشکی فیفا درباره بازیکنان استقلال هنوز تکمیل نشده و اصول کار ایفمارک این نیست که وضعیت پزشکی بازیکنان را تایید یا رد کند. ایفمارک معمولا با نتایج آزمایش‌ها، شرایط جسمانی بازیکنان و البته بررسی سوابق پزشکی فقط به باشگاه گزارش ارائه می‌دهد و نظری درباره امضا شدن یا نشدن قرارداد با بازیکنانی که شرایط جسمانی کاملا آماده‌ای ندارند نمی‌دهد!

در چنین شرایطی شنیده می‌شود برخلاف اخبار منتشر شده، وضعیت جسمانی مجتبی جباری نسبت به سایر بازیکنان نگران‌کننده بوده و خیلی خوب نیست. البته این موضوعی است که همه از آن با توجه به سوابق مصدومیت‌های پرتعداد جباری در سال‌های گذشته خبر دارند. حالا با توجه به حتمال بسیار بالایی که برای بروز مصدومیت دوباره برای این بازیکن وجود دارد، ایفمارک نظر مشاوره‌ای خود درباره وضعیت جسمانی جباری را بر همین اساس به استقلال ارائه خواهد داد و تصمیم نهایی درباره عقد قرارداد با جباری - طبق پیش‌بینی‌ها و نتایج آزمایش‌ها احتمال تشدید مصدومیت او وجود دارد- بر عهده مدیران باشگاه استقلال خواهد بود.

گفتنی است البته نتایج آزمایش تمامی بازیکنان به صورت محرمانه به باشگاه‌های لیگ برتری ارائه خواهد شد و باید دید بالاخره مدیران باشگاه استقلال چه راه کاری برای عقد قرارداد با مجتبی جباری پیدا خواهند کرد.