تیم فوتبال گسترش فولاد تبریز که در چند سال گذشته در رده‌های میانی جدول لیگ فوتبال ایران قرار گرفته است، در فصل پیش‌ رو تلاش خواهد کرد که به سهمیه آسیایی دست پیدا کند. آنها در ابتدای کار به مصاف پارس جنوبی جم خواهند رفت و در هفته پایانی لیگ به مصاف پدیده مشهد می‌روند.

کادر فنی و مدیریتی:

تیم فوتبال گسترش فولاد تبریز نسبت به فصل گذشته در این زمینه با تغییرات زیادی همراه بوده است. غلامرضا سمندر مدیرعامل این باشگاه از سمت خود استعفا داد و هوشنگ نصیرزاده مدیرعامل گسترش فولاد شد. در همین زمان‌ها بود که فراز کمالوند بعد از مدت نسبتا طولانی حضور در گسترش فولاد از این تیم راهی صنعت نفت آبادان شد تا لوکا بوناچیچ سرمربی گسترش فولاد شود.

بازیکنان:

تیم گسترش فولاد در حوزه خرید بازیکن چندان فعال عمل نکرد. آنها احمد زنده‌روح بازیکن سابق مس کرمان را به خدمت گرفتند و شاخص‌ترین بازیکنانی که به تیم‌شان جذب شدند، مهرداد قنبری مدافع ذوب‌آهن، امین حاج محمدی مدافع سابق استقلال و ماشین‌سازی و میلاد فخرالدینی مدافع-هافبک سابق استقلال و نفت تهران بود. اما از این تیم بابک حاتمی، پریرا، مرتضی اسدی، مگنو باتیستا، محمد نصرتی و مصطفی اکرامی جدا شدند هر چند که اصلی‌ترین جدا شده این تیم داریوش شجاعیان بود؛ بازیکنی که بعد از فعل و انفعالات عجیب و غریب و در عین حال نادر، به استقلال پیوست.

تدارکات و آماده‌سازی:

تیم فوتبال گسترش فولاد تبریز جهت آماده‌سازی خود راهی ترکیه شد و در آنجا چند بازی تدارکاتی را انجام داد. آنها ابتدا 6 بر صفر توزلا اسپور ترکیه را شکست دادند. در ادامه این تیم به مصاف سیاه جامگان مشهد رفت و 3 بر صفر حریف خود را شکست داد. تیم گسترش فولاد تبریز در سومین مصاف خود در ترکیه مقابل تیم زیر 23 سال بشیکتاش رفت و با پیروزی 2 بر صفر زمین را ترک کرد. آخرین بازی تدارکاتی گسترشی‌ها در ترکیه مقابل پدیده بود که تیم پدیده با یک گل گسترش فولاد را شکست داد.