به گزارش پارس ، مجید صالح در گفت وگو باایسنا، درباره عوامل قهرمانی استقلال صحبت کرد و مشروح این گفت وگو را می خوانید:

* آقای صالح اگر موافق باشید از عوامل قهرمانی استقلال شروع کنیم.

- فکر می کنم همدلی بین کادر فنی، مدیریت و بازیکنان استقلال برای به دست آوردن جام دلیل اصلی قهرمانی ما بود. همه از پتانسیل مان اطلاع داشتیم اما دو مشکل برای قهرمانی وجود داشت.

* چه مشکلاتی؟

- یک سری مشکلات داخلی مثل وجود دو – سه رقیب خیلی خوب و قدرتمند و دیگری یک مشکل خارجی بود که بیشتر مربوط به مشکلات مالی استقلال می شد. به هر حال بازیکنان تمام تلاش شان را کردند و قهرمانی را جشن گرفتیم.

* چه چیزی باعث شد این مشکلات مالی، بر استقلال تاثیری نگذارد؟

- انگیزه بالای اعضای استقلال برای ادامه کار خیلی موثر بود. البته نباید فراموش کرد که این روند قابل تداوم نیست. حتی آقای فتح الله زاده هم اخیرا گفته با این روند نمی توان ادامه داد. در همه جای دنیا، تیم های صدر جدول پولدارترین تیم ها هستند. کادر فنی استقلال چهل درصد از قراردادش را گرفته و نتیجه گرفتن استقلال با این وضعیت یک استثناء بود.

* نقش هواداران در قهرمانی استقلال را چقدر می دانید؟

- هواداران استقلال موثر بودند. در یکی، دو بازی آن ها صبوری نکردند وگرنه همیشه حامی ما بودند. دوست دارم به عنوان یک برادر به آن ها بگویم که باید برای موفقیت صبوری کنند. بارها در طول مسابقه ها از نگرانی هایشان می گفتند و مثلا می گفتند چرا فلان بازیکن امروز نبود یا اگر فردا این اتفاق نیفتاد فلان می شود.

* استقلال برای بازی با الشباب در باد قهرمانی نمی خوابد؟

- به طور حتم تلاش می کنیم تا در باد قهرمانی نخوابیم. باید از لحاظ روحی- روانی و جسمی کار کنیم تا برابر الشباب موفق شویم. ما برابر داماش و الهلال بازی را دست کم گرفتیم و در بیست دقیقه غافلگیر شدیم. اگر داماش را می بردیم رکورد کسب امتیاز در لیگ برتر را می شکستیم. به هر حال ما تنها یک فرصت کار تاکتیکی داریم و باید در روزهای پیش رو از لحاظ روحی روانی کار کنیم.

* الشباب چطور تیمی است؟

- اینکه این تیم در رده ششم امارات است یا نوسان دارد، دلیل بر ضعف این تیم نیست. همین نوسان داشتن الشباب این تیم را خطرناک می کند. آن ها اخیر در یک جام امارات قهرمان شده اند و اگر بازی را ساده بگیریم، به راحتی از آسیا حذف می شویم.

* آقای صالح، به هواداران استقلال حق می دهید نگران وضعیت کادر فنی سال بعد و سرنوشت قلعه نویی باشند؟

- بله، اما هواداران باید اجازه دهند دو بازی پیش رو بگذرد. برای نگرانی زود است. وقتی بازی هست، پس سرمربی هم هست. ان شاءالله آقای قلعه نویی بهترین تصمیم را می گیرد. به شخصه دوست دارم ایشان در استقلال بماند.

* پس باز هم هواداران را به صبر دعوت می کنید؟

- بله، حتما آقای قلعه نویی دلایلی برای کارشان دارند. اما با شناختی که از ایشان دارم، مطمئنم دوست دارند که در استقلال بمانند. ان شاءالله می مانند و برای قهرمانی در آسیا کار می کنند.

* مجید صالح را هیچ وقت عصبی ندیده بودیم، اما پس از مسجل شدن قهرمانی استقلال در اهواز دیدیم نسبت به صحبت های یک لیدر اهوازی کمی عصبی شدید. او می گفت استقلال مفتی قهرمان شده است.

- (با خنده) مسئله خاصی نبود. خوب ما دو روز تحت فشار بودیم. به هر حال این صحبت که مفتی یا الکی قهرمان شدید، یک حرف غیر فوتبالی است. اصلا ممکن نیست در لیگ برتر به همین راحتی ها قهرمان شد.

* لیگ برتر پدیده داشت؟

- از لحاظ کیفی لیگ ضعیفی داشتیم ولی از لحاظ حساسیت، لیگ حساسی بود. در پدیده هم ضعیف بودیم. اگر پدیده را مثل شکوفایی حاج صفی بدانیم که نداشتیم اما جهانبخش و عزت اللهی از پدیده های لیگ بودند.

* و حرف آخر؟

- به نوبه خودم از همه اصحاب رسانه که با انتقادات به موقع شان در قهرمان استقلال موثر بودند متشکرم و امیدوارم رابطه خوبم با رسانه ها ادامه یابد.