امیرحسین پیروانی در نشست خبری تیمش قبل از دیدار با قرقیزستان حضور یافت و صحبت هایی انجام داد که ماحصل آن را در ادامه می خوانید:

از مردم قرقیزستان تشکر می کنم

قبل از هر چیز از کنفدراسیون فوتبال آسیا،مردم قرقیزستان و مسولان برگزاری این رقابت ها تشکر می‌کنم. تیم من از نظر فنی و ذهنی در بهترین شرایط ممکن قرار دارد چون با تمام توان کار کرده ایم.امیدوارم بهترین عملکردمان را داشته باشیم. برای مربیان عمان و قرقیزستان آرزوی موفقیت دارم.

اکثر بازیکنانم 20 ساله هستند

بازیکنان ما جوان اما باتجربه هستند چون دو ماه پیش در جام جهانی جوانان شرکت کردند. اکثر بازیکنان تیم امید ایران 20 ساله هستند. ما این تیم را برای بازی های المپیک آماده می کنیم تا آن زمان در سن قانونی حضور داشته باشند.

پیشرفت های ایران اعتماد به نفسمان را بالا برده است

خوشحالم که فوتبال در قاره آسیا در حال پیشرفت است.این اتفاق در ایران رخ داده است.تیم های ما به جام جهانی رفته اند. فوتسال ما سوم جهان شده است. در رنکینگ فیفا در رده نخست قرار داریم. همین پیشرفت ها است که به ما اعتماد به نفس داده است با تیم زیر 21 سال در این مسابقات حاضر شویم. برای آینده و پیشرفت فوتبال بازی می کنیم.

در این زمین حتی نمی شود راه رفت!

ما در ایران به خوبی آماده شدیم. لیگ ایران لیگ جذابی است. ما تعامل کردیم و بازیکنان را در اختیار گرفتیم. اما چون سوال کردند می گویم. زمینی که در آن تمرین کردیم شرایط خوبی حتی برای راه رفتن نداشت. در کنار زمین ما دیروز برخی افراد داشتند با بیل چاله ها را پر می کردند. به هر حال نمی خواستم پاسخ بدهم ولی چون سوال کردند پاسخ دادم. 

نمی توانم بازیکنان را مصدوم به باشگاه ها بدهم

همه بازیکنان من حرفه ای هستند. آسیب دیدگی در حین بازی طبیعی است و در همه مسابقات رخ می دهد اما نمی توانم به همکارانم در ایران بگویم چون زمین تمرینی در قرقیزستان چاله داشته است بازیکن آنها آسیب دیده است.پذیرفتن این خیلی سخت است.بهتر است برای زمین فکری کرد.

چرایی عدم حضور عزت اللهی در تیم امید

من از سوال شما و اطلاعاتی که از فوتبال ایران دارید تشکر می کنم؛ اما تیمی که اینجا هست در غیاب ستاره های تیم ملی و همچنین بازیکنی نظیر: امید نورافکن که در جام جهانی حضور داشته است به میدان می رود. بازیکنان ما زیر 20 سال هستند و دلیل این مساله هم این است که به آینده و المپیک فکر می کنیم.