پوریا پایون درباره این که چرا نمی‌خواهد در تیم ملی پرورش اندام حضور داشته باشد، اظهار داشت: من یکی از ورزشکاران فیکس تیم ملی بودم اما به خاطر یکسری از مشکلات از تیم ملی کناره‌گیری کردم.

وی ادامه داد: من دیگر به تیم ملی برنمی‌گردم و روی تصمیم خودم مصمم هستم چون مسائلی وجود دارد که نمی‌توانم آنها را بگویم.

ملی‌پوش پیشین پرورش اندام ایران در خصوص این که در میان ورزشکاران پرورش اندام تا چه حد دوپینگ رایج است، تصریح کرد: برای مسابقات آزاد تست دوپینگ گرفته می‌شود اما برای مسابقات جهانی خیر. ضمن این که استفاده از دوپینگ بستگی به نوع بدن دارد. برخی‌ها از ما سبک‌وزن‌تر هستند اما دارو بیشتر مصرف می‌کنند. البته مصرف دوپینگ در میان ورزشکاران پرورش اندام زیاد رواج ندارد.

پایون در مورد این که واکنش فدراسیون پرورش اندام در قبال خداحافظی وی ار تیم ملی چه چیزی بوده است، خاطرنشان کرد: من به خاطر یکسری دلخوری ها از تیم ملی رفتم. یک بار که دیر به اردوی تیم ملی رفتیم، ما را از تیم ملی خط زدند. بنابراین تصمیم گرفتم برای همیشه از تیم ملی بروم. نرفتن من به اردوی تیم ملی به خاطر بیماری بود اما من را خط زدند. تا الان هم فدراسیون واکنش خاصی نسبت به این موضوع نداشته است.

وی در پایان تأکید کرد: من حتی پیشنهاد حضور در تیم ملی کانادا را داشتم و می‌توانستم به این کشور بروم اما این پیشنهاد و سایر پیشنهادهایی که برای حضور در تیم‌های ملی کشورهای دیگر می‌شود را قبول نمی‌کنم.