بیست و سومین دوره مسابقات قهرمانی جهان 2017 با حضور 973 تکواندوکار از 183 کشور از روز شنبه (3 تیرماه) در سالن «تی‌وان آرنا» موجو آغاز و تا روز جمعه (9 تیرماه) ادامه دارد. امروز (چهارشنبه) و در پنجمین روز این مسابقات، رقابت‌های مرحله مقدماتی اوزان 73- کیلوگرم گروه زنان و 87- و 87+ کیلوگرم گروه مردان برگزار می‌شود.

سعید رجبی تکواندوکار وزن هفتم کشورمان در نخستین مبارزه باید «دافید ساندرس» نیوزیلندی را پیش رو داشت که موفق شد حریف را 25 بر 5 شکست داده و راهی مرحله دوم شود. رجبی در مرحله دوم به مصاف «رافائیل آلبا» نماینده کوبا رفت. این دیدار در راند اول با نتیجه تساوی 3 بر سه به پایان رسید. راند دوم این مبارزات نیز 4 بر سه به سود هوگوپوش کشورمان تمام شد. این دیدار با نتیجه 14 بر 11 به سود نماینده کشورمان به پایان رسید و رجبی به دور سوم راه یافت. مبارزه بعدی رجبی با "لاورین" از روسیه (رنکینگ یک) خواهد بود.

در ادامه مسابقات، زهرا پوراسماعیل نماینده وزن 73- کیلوگرم ایران، در نخستین گام «ساندرا وانگاس» از کلمبیا را با نتیجه 8 بر سه شکست داد و به دور دوم راه یافت. نماینده کلمبیا دارنده مدال برنز قهرمانی پان آمریکا در سال 2014 و 2012 است.

گفتنی است؛ تیم ملی کشورمان در بخش مردان با هدایت مهدی بی باک (سرمربی)، علیرضا نصر آزادانی و هادی افشار (مربی) به مصاف حریفانشان می‌روند.