سید امیرحسینی در ارزیابی از عملکرد کارگران ورزشکار در مسابقات جهانی لتونی، اظهار کرد: در این رقابت‌ها ورزشکاران کشورمان موفق به کسب 34 مدال طلا، 14 نقره و 14 برنز و در مجموع 64 مدال شدند که نسبت به دور قبل که 33 مدال کسب کرده بودیم، رشد دو برابری داشتیم. همچنین در این دوره از مسابقات پنج هزار ورزشکار از 40 کشور دنیا حضور داشتند که بنا به اعتقاد کارشناسان سطح رقابتها از نظر سنگینی و فشردگی قابل قیاس با دوره قبل نبود.

وی با اشاره به شکسته شدن رکوردهای قابل توجه در رشته دوومیدانی زنان، گفت‌: در رشته دوومیدانی ما شاهد شکسته شدن رکوردهای خوبی به ویژه‌ در بخش بانوان بودیم. به طوری که در زنان ما موفق به کسب 4 مدال شدیم که این امر نشان از آن دارد که در آینده باید در بخش دوومیدانی زنان سرمایه‌گذاری بیشتری انجام دهیم تا بتوانیم شرایط بهتری در رشته دوومیدانی بانوان داشته باشیم.

رییس فدراسیون ورزش کارگری همچنین با اشاره به عدم حضور رشته‌های فوتبال، مینی فوتبال، تنیس روی میز و شطرنج در این دوره از رقابت‌ها به خاطر رویارویی با ورزشکاران رژیم صهیونیستی، خاطر نشان کرد: در این رشته‌ها با وجود اینکه شانس زیادی برای کسب مدال داشتیم، اما ورزشکاران کشورمان به خاطر احترام به قوانین نظام جمهوری اسلامی ایران از حضور در برابر ورزشکاران رژیم صهیونیستی انصراف دادند و امتیازات لازم را از دست دادیم. به هر صورت اگر امکان شرکت در این رشته‌ها وجود داشت، به جایگاه بهتری در ورزش کارگری دنیا می‌توانستیم دست پیدا کنیم.

امیرحسینی همچنین در ادامه‌ صحبت‌های خود درباره پاداش مدال آوران ورزشکاران کارگر در مسابقات جهانی لتونی، خاطر نشان کرد: ربیعی، وزیر کار و رفاه امور اجتماعی طی قولی که داده است، تصمیم دارد بعد از ماه مبارک رمضان در مراسمی از زحمات کارگران ورزشکار تقدیر و تشکر به عمل آورد. به هر صورت تلاش خواهیم کرد تا با حمایت‌های او و وزارت ورزش و جوانان، در جهت تقویت ورزش کارگری گام های موثری برداریم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا برنامه‌ای برای تقدیر از ورزشکارانی که در برابر ورزشکاران رژیم صهیونیستی مبارزه نکردند، خواهید داشت یا خیر؟ افزود: از این ورزشکاران نیز در حد توان ورزش کارگری تقدیر به عمل خواهیم آورد. البته در این گونه موارد همیشه از سوی بسیج شاهد برگزاری مراسم‌های ویژه‌ای هستیم. امیدوارم امسال نیز شاهد برگزاری چنین مراسمی از سوی بسیج باشیم.

رییس فدراسیون ورزش کارگری میزبان بعدی رقابت‌های جهانی ورزش کارگری را کشور ‌اسپانیا عنوان کرد و گفت‌: در سال 2019 ‌اسپانیا میزبان برگزاری رقابت‌های جهانی ورزش کارگری خواهد بود.

وی همچنین در رابطه با انتقادات صورت گرفته از برخی ورزشکاران به خاطر امکانات نامناسب کشور میزبان، افزود: یکی از مشکلاتی که در این دوره از مسابقات جهانی وجود داشت، نبود دهکده بازی‌ها و فاصله مکانی زیاد بین هتل‌ها و محل برگزاری مسابقات بود و همین مساله سبب شده بود تا ورزشکاران دچار مشکلات زیادی شوند. اما در مجموع میزبان سعی کرده بود شرایط خوبی را از نظر امکاناتی برای تمامی ورزشکاران شرکت کننده فراهم کند.

امیرحسینی در پایان افزود: به دنبال آن هستیم که در جهت توسعه و تقویت ورزش کارگری، مرکز کنفدراسیون آسیا - اقیانوسیه ورزش کارگری را در ایران تشکیل دهیم تا از این طریق بتوانیم قدم‌های موثری را برای پیشرفت ورزش کارگری در ایران برداریم. البته این امر میسر نخواهد بود مگر این که از سوی وزارت کار و رفاه امور اجتماعی و وزارت ورزش و جوانان مورد حمایت قرار بگیریم.