طی روزهای گذشته خبرهای از مهاجرت جودوکاران ایرانی به کشورهای دیگر به گوش رسید که این موضوع خیلی برای جامعه ورزش  نگران کننده است. ابتدا خبر رفتن جواد محجوب ستاره سنگین وزن جودوی ایران به کشور تایلند برای فعالیت کردن در رشته MMA شوک بزرگی به خانواده جودو داد و پس از آن پیوستن شایان نصیرپور به تیم ملی کشور ترکیه‌ جنجال ساز شد. نصیرپور که از در تیم‌های ملی پایه برای کشورمان مدال آوری کرده بود، به دلیل اینکه مادر ترکی تبار دارد خیلی راحت پس از بی توجهی مسئولان این رشته راهی کشور همسایه شد. نصیرپور جودوکار تیم ملی ایران که با پیراهن تیم ملی کشورمان سال‌ها به روی تاتامی رفته‌ است، این روزها در کشور ترکیه تمرینات خود را با تیم ملی این کشور پیگیری می‌کند، او پس از نامهربانی‌ مسئولان فدراسیون تصمیم گرفت ایران را ترک کند و برای تیم ملی این کشور فعالیت کند. 

شایان نصیرپور در مورد دلیل تصمیمات اخیر خود، گفت: دلیل اصلی مهاجرت من به کشور ترکیه و فعالیتم در تیم ملی جودو این کشور بی‌توجهی مسئولان فدراسیون است. تنها بی‌توجهی دلیل اصلی خداحافظی من از جودوی ایران است.

وی در ادامه صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد: خدا شاهد است که برای حضور در مسابقات انتخاباتی تیم ملی زمانی که در ایران حضور داشتم، نزدیک 25 کیلوگرم وزن کم کردم تا بتوانم با شکست همه مدعیانم نفر انتخابی شوم، اما در پایان مورد بی‌مهری مربیان تیم ملی قرار گرفتم، برخی‌ها در تیم‌های ملی چشم دیدن من را نداشتند و سرانجام ناچارم کردند که از ایران بروم. پس از اینکه در جلسه هیأت رئیسه با یکی از مربیان درگیری لفظی داشتم، سرانجام به این نتیجه رسیدم که باید از جودوی ایران بروم.

دارنده نشان برنز جوانان آسیا در ادامه صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد:‌ از روز گذشته رسماً وارد کمپ تیم‌های ملی جودوی ترکیه شده‌ام و خوشبختانه از سوی "سزار هویسز" رئیس فدراسیون این کشور با استقبال بسیار خوبی روبه‌رو شدم. آنها با فعالیت من در تیم ملی جودو کشورشان هیچ مشکلی ندارند. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا شما برای فعالیت کردن در تیم ملی جودو ترکیه با توجه به قوانین فدراسیون جهانی مشکلی ندارید، گفت: با توجه به اینکه من شناسنامه این کشور را دارم به هیچ عنوان برای فعالیت در تیم ملی جودو ترکیه مشکلی از لحاظ قانونی ندارم و خیلی راحت مثل دیگر ملی‌پوشان این کشور فعالیت خواهم کرد.

نصیرپور در پاسخ به این سوال که آیا دوست داری که همچنان در تیم‌های ملی ایران فعالیت کنید،‌ گفت: بله، دوست داشتم برای تیم ملی کشورم فعالیت کنم، اما وقتی شرایط مهیا نیست چرا باید در ایران بمانم، نه پولی وجود دارد،‌ نه امکاناتی پس چرا باید عمر ورزشی‌ام را تلف کنم.