فراز کمالوند در نخستین نشست خبری پیش از فصل لیگ برتر فوتبال کشور در جمع خبرنگاران گفت: بسیار خوشحال هستم که قبل از اینکه نخستین جلسه تمرینی را برگزار کنیم، با اهالی رسانه دیدار داشتیم.

وی درباره اهمیت نقش رسانه در موفقیت‌های ورزشی گفت: امیدوارم با همکاری مردم و اهالی رسانه صنعت نفت آبادان را به جایگاهی که استحقاقش را دارد، اما در سال‌های اخیر به آن دست نیافته است، برسانیم.

سرمربی صنعت نفت آبادان با بیان اینکه «با رسانه آشنا هستم»، اضافه کرد: این افتخار را دارم که روزی رسانه‌ای بوده‌ام و تعامل با اهالی رسانه برای من در اولویت قرار دارد و به غیر از زمان‌های تمرین، تمام ساعات شبانه‌روز پاسخگوی تماس فعالان این حوزه هستم.

وی با اشاره به این موضوع که هواداران و روزنامه‌نگاران منطقه صاحبان اصلی تیم فوتبال صنعت نفت هستند، افزود: این تیم متعلق به شماست و من اینجا مستاجر هستم. در 7 سال گذشته و در تبریز تمام نشست‌های خبری من بیش از یک ساعت طول می‌کشید، چون رابطه‌ای صمیمانه‌ای با اهالی رسانه این شهر برقرار کرده بودم.

کمالوند در بخش دیگری از صحبت‌های خود از حضورش در آبادان، به عنوان شهر پدری یاد کرد و گفت: پدر، مادر، خواهر و برادر بنده همه متولد آبادان هستند.

سرمربی صنعت نفت آبادان اضافه کرد: کادر فنی تیم صنعت نفت را تا هفته آینده مشخص می‌کنم و با توجه به این موضوع که در این برهه زمانی، خرید بازیکن در اولویت بوده و حساس است، فعلا تمرکزمان را به این موضوع معطوف کرده‌ایم.

وی ضمن تشریح وضعیت نقل و انتقالات زردپوشان آبادانی لیگ برتر گفت: تا این لحظه علی عبدالله‌زاده و حسین بغلانی تمدید قرارداد کرده‌اند. جاسم کرار، مرتضی اسدی، فرید کریمی بهزادی و داود نوشی صوفیانی را نیز به تیم اضافه کردیم و تا پایان هفته 4یا 5 بازیکن دیگر را نیز جذب می‌کنیم. در این بین بازیکنان جوانی مثل جبیره، مجدمی، هلیچی و ساکی نیز با ما قرارداد دارند. به دنبال آن هستیم تا با بازیکنان زیر 23 سال‌مان در مجموع 17 تا 18 بازیکن را در اختیار داشته باشیم.

سرمربی پیشین تیم گسترش فولاد تبریز اضافه کرد: اعتقاد دارم که با تیم درجه 2 نمی‌توان نتیجه درجه یک گرفت و معتقدم بازیکن نامدار، طراز شخصیتی تیم را ارتقا می‌دهد. وی در همین خصوص گفت: کرار بیش از 60 بازی ملی دارد و در مقابل تیم ملی برزیل به میدان رفته است، مرتضی اسدی یکی از 3 دفاع نخبه لیگ برتر است یا کریمی بازیکنی است که سابقه حضور در آسیا را دارد. به حتم چنین بازیکنانی با تفکر سقوط نکردن به تیمی وارد نمی‌شود.

کمالوند با بیان این موضوع که گفته‌ام در باشگاه صنعت نفت از امروز دیگر نباید از سقوط حرفی به میان بیاید، افزود: به دنبال کسب جایگاه تک رقمی هستیم و به نیمه بالایی جدول فکر می‌کنیم البته در این میان مشکلاتی مثل محدود بودن جذب تا 6بازیکن را نیز داریم.

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت: بودجه صنعت نفت نسبت به سال قبل افزایش چندانی نداشته است، ولی تمرکز ما بر خرید بازیکنان کیفی است و به دنبال آن هستیم که به عنوان مثال ذخیره بازیکن بزرگی مثل کرار، یک بازیکن 18 ساله آبادانی باشد. اعتقاد دارم بازیکنان خارجی و غیربومی که وارد آبادان می‌شوند باید 3کلاس از بومی‌ها بالاتر باشند.

کمالوند با بیان این مهم که شک نکنید در لیگ پیش‌رو بازیکن خارجی صنعت نفت آبادان در ترکیب ثابت به میدان می‌روند، گفت: با یک بازیکن خارجی بزرگ دیگر به توافق رسیده‌ایم که در یکی تا 2 روز آینده نام وی را اعلام می‌کنیم.

وی اعتراض خود را به زمان شروع لیگ برتر پیش رو اعلام کرد و گفت: بعد از اعتراض من، 6 مربی دیگر نیز به زمان اعلام شده برای آغاز لیگ معترض شدند. در چنین شرایطی و با توجه زمان بدنسازی، احتمال مصدومیت بازیکنان در هفته‌های نخستین بسیار بالا می‌رود.

کمالوند در مورد دستیارانش، تصریح کرد: حداقل 2 مربی آبادانی در کادر فنی تیم صنعت نفت آبادان حضور خواهند داشت. از مربیان جوان و علاقمند در فضاهایی مثل آنالیزوری بهره می‌بریم.

وی با بیان این مهم که «برای تفریح به آبادان نیامده‌ام»، گفت: حدود 35 میلیون تومان تجهیزات تمرینی روز دنیا را خریداری کردیم. تجهیزاتی که تنها تیم ملی در کشور از آنها استفاده می‌کند.

این مربی، سالاری، نوشی صوفیانی و دریس را به عنوان 3دروازه‌بان صنعت نفت در لیگ برتر 96-97 معرفی کرد و گفت: تمرین‌های ما از نیمه ماه آینده آغاز می‌شود و اردوی داخلی در سرعین و یا تهران و اردوی خارجی صنعت نفت نیز در گرجستان و یا ترکیه دایر می‌شوند.