سایت فوتبال 365 گزارشی از وضعیت تیم ملی ایران با هدایت کارلوس کی‌روش منتشرکرد. این رسانه مجازی نوشت:تیم ملی ایران دیروز نخستین سری از تمرینات کمپ 10 روزه خود را در اتریش آغاز کرد تا برای مصاف با ازبکستان آماده شود و به عنوان تیم نخست گروه خود برای مسابقات جام جهانی 2018 راه یابد. تیم ایران که توسط کارلوس کی‌روش پرتغالی هدایت می‌شد، هیچگاه 2 بار پیاپی به مرحله نهایی جام جهانی صعود نکرده و در صورت کسب پیروزی و راهیابی‌،‌ برای نخستین مرتبه است که چنین اتفاقی را رقم می‌زند.

این سایت سپس از قول کی‌روش نوشت:اکنون زمان آن رسیده که ما بیش از هر زمانی در قبل، آماده جانفشانی باشیم.باید صددرصد حرفه‌‌ای باشیم و در هر دقیقه و امر جزیی، همینگونه رفتار کنیم. همینطور بالاترین حضور خود را در راه نبرد برای تحقق اهداف خویش به خرج دهیم.

رسانه مذکور ادامه داد:مسئول فنی تیم ملی ایران تصور می‌کند که به تیم ازبکستان باید همان میزان مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی حضور در فینال یک جام جهانی نگریست.

سایت 365 از قول کی‌روش نوشت:آماده‌سازی ما در روزهای آینده در مسیری طرح‌ریزی خواهد شد که صددرصد کار کنیم و تمام جزییات بازی بازیکنان را بدانیم.چون با وجود همه دشواری‌ها، وظیفه ما این است تمام تلاش خود را کنیم که تیم ملی ایران به هدف خود برسد.

سایت پرتغالی در پایان اقدام به عنوان یکسری آمار اینچنین کرد: بعد از حضور درمسابقات جام جهانی 2014، تیم ایران در راه حضور در مسابقات جام جهانی 2018 با 17 امتیاز، بدون باخت مانده و بعد از 7 مسابقه گلی دریافت نکرده است. این تیم در گروه انتخابی آسیا، صاحب 5 برد  2 تساوی است.