یک روز پیش از صعود سپیدرود به لیگ برتر، محمد رفیعی یکی از اعضای شورای شهر، خبر تصویب دو فوریت طرح پاداش کمک یک میلیاردی به سپیدرود در صورت صعود به لیگ برتر را داده بود که با امضای 10 عضو از 15 عضو شورای شهر رشت اعلام وصول شده بود.

بنا بر این گزارش در جلسه امروز (یکشنبه) شورای شهر رشت که محمود باقری خطیبانی، سیدامیرحسین علوی، فاطمه شیرزاد، اسماعیل حاجی‌پور، محمد حسین واثق کارگرنیا، رضا رسولی، عباس صابر، حجت جذب، مظفر نیکومنش نودهی، سید رضا موسوی روزان، مجید رجبی ویسرودی، مسعود کاظمی و فرهاد شوقی حضور داشتند، در ابتدا طرح حمایت مالی یک میلیارد تومانی به تیم سپیدرود با اکثریت آرا به صورت دو فوریت تصویب شد. سپس رضا رسولی در ارتباط با این طرح گفت: بارها گفتم اگر به جای حمایت مالی و پاداش، امتیاز این باشگاه را خریداری می‌کردیم، اکنون نیز با رفتن سپیدرود به لیگ برتر افتخار می‌کردیم.

سید امیرحسین علوی یکی دیگر از اعضای شورای شهر رشت اظهار داشت: برای پاداش و کمک مالی از سوی شورا باید هئیت فوتبال گزارشی را به شورا تحویل دهد. اسماعیل حاجی‌پور رئیس شورای کلانشهر رشت گفت: مبلغ یک میلیارد تومان برای سپیدرود کمک مالی نیست و در واقع پاداش صعود به لیگ برتر است. بهتر آن است که این پاداش به همراه مراسم از سوی شورا صورت گرفته شود.

در نهایت پاداش یک میلیاردی به تیم سپیدرود با اکثریت آرا از سوی اعضای شورا موافقت گردید.

این طرح پس از امضای شهردار رشت و تایید فرماندار رشت قابلیت پرداخت خواهد داشت.