پاکو آلکاسر احتمالا مهمترین بازی دوران فوتبالش را امشب در ویسنته کالدرون پیش رو دارد و به این فینال مثل یک بازی مرگ و زندگی نگاه می کند.
 
تابستان گذشته بود که آلکاسر در روزهای پایانی نقل و انتقالات تابستانی و با رقم 30 میلیون یورو از والنسیا به بارسلونا پیوست.
 
او تاکنون 7 گل رسمی برای بارسلونا به ثمر رسانده و متوسط گلزنی اش نیز هر 185 دقیقه یک گل بوده است که در مقایسه با فوق ستاره ای چون نیمار که در این فصل هر 204 دقیقه یک گل زده، آمار بهتری است با این حال از او به عنوان یک خرید بد برای بارسا یاد می شود. در واقع هر گل او برای بارسا 4.2 میلیون یورو هزینه در پی داشته است.
 
بدتر اینکه با حضور مهاجمی چون سوارز که به ندرت تعویض شده یا روی نیمکت می نشیند، آلکاسر فرصت چندانی برای بازی هم پیدا نکرده است.
آخرین فرصت برای عقده گشایی مهاجم بارسا
 
او که در رختکن بارسا مورد حمایت اسپانیایی های این تیم نظیر اینیستا، بوسکتس، روبرتو، ماسیپ و پیکه قرار دارد، در این فصل تنها در یک بازی بزرگ از ابتدا فرصت بازی کردن را پیدا کرده است.
 
آلکاسر در غیاب نیمار توانست به ترکیب اصلی بارسا در ال کلاسیکو راه یابد اما توفیقی در گلزنی پیدا نکرد. مقابل رئال از او تنها صحنه دست زدنش برای داور در ذهن ها ماند.
امشب در نبود سوارز محروم، یک بار دیگر بخت به آلکاسر رو کرده و او از ابتدا برابر آلاوس در فینال کوپا دل ری به میدان خواهد رفت.
 
آخرین فرصت برای عقده گشایی و اثبات توانایی های مهاجمی که در والنسیا یک سمبل بود. او البته در میان هواداران بارسلونا نیز چهره محبوبی است و با وجود ناکامی های این فصل، همواره مورد حمایت هواداران قرار داشته است.