استقلال آخرین تمرین خود در فصل جاری را روز شنبه در کمپ حجازی پشت در های بسته انجام داد. در این جلسه تمرینی امید نورافکن تنها غایب استقلال بود که در کمپ حجازی حضور نداشت و در همان دقایق در اینچئون با بازوبند کاپیتانی تیم ملی برابر پرتغال به میدان رفته بود.


استقلال فصل را با استقبال نزدیک به 3 هزار هوادار در کمپ حجازی در اواخر خردادماه 95 آغاز کرده بود و بعد از فراز و فرودهای بسیار، نزدیک به 11 ماه بعد آخرین جلسه تمرینی خود را در تهران پشت سر گذاشت. بختیار رحمانی، آرش افشین، سجاد شهباززاده، آندرانیک تیموریان، سرور چپاروف، استیو جونز و مرحوم پورحیدری چهره هایی بودند که در این فصل در کنار استقلالی ها و منصوریان حضور داشتند اما شرایط برای آنها به شکلی پیش رفت که در نهایت فصل را با استقلال تمام نکردند.


آخرین جلسه تمرینی استقلالی ها هر چند با خداحافظی ستاره های این تیم همراه نبود اما مطمئنا بازیکنان زیادی روز شنبه آخرین حضور خود در کمپ حجازی را تجربه کردند. البته علیرضا سیار بازیکن جوان استقلال در پایان تمرین با استقلالی ها خداحافظی کرد تا اولین جدا شده ی قطعی این تیم باشد.


چهره هایی که برخی از آنها در لیست منصوریان جایی ندارند و برخی دیگر با انگیزه ی پیشرفت استقلال را ترک خواهند کرد. البته در این میان برخی بازیکنان نیز هستند که شاید با تفاهم نرسیدن بر سر جزییات قرارداد، فصل آینده در استقلال حضور نداشته باشند. تمرین روز شنبه ی استقلالی ها بر خلاف ابتدای فصل پشت درهای بسته و با انگیزه ی درخشش در العین برگزار کردند و باید دید از میان چهره های حاضر در این جلسه تمرینی، چند بازیکن کمتر از یک ماه آینده لیگ را با استقلال آغاز خواهند کرد.