امیر حسین پیروانی بعد از شکست 2 بر یک تیم فوتبال جوانان مقابل پرتغال گفت: ابتدا به کره‌جنوبی بابت برگزاری خوب این مسابقات تبریک و همچنین به تیم پرتغال بابت صعود به مرحله بعد تبریک می‌گویم. ما بازی را خوب شروع کردیم و شرایط خیلی خوبی داشتیم.

وی عنوان کرد: سه بازی در این مسابقات انجام دادیم و بازیکنان ما بسیار پرتلاش ظاهر شدند. ما تیم کم تجربه یا بهتر بگویم بی‌تجربه در جام‌جهانی بودیم و قطعا من، همکارانم و بازیکنان درس‌های زیادی از حضور در این مسابقات گرفتیم که در آینده به کمک ما خواهد آمد. طبیعی است از حذف تیم ملی و اینکه بخواهیم این جام را به این زودی ترک کنیم خیلی ناراحت هستم.

سرمربی تیم فوتبال جوانان یادآور شد: واقعیت فوتبال این است که پرتغال فوتبال بهتری را نسبت به ما به نمایش می‌گذاشت. سابقه این تیم را نگاه کنید متوجه می‌شوید قهرمان جهان شده و جز تیم‌های خوب دنیا است. در بخش فاز دفاعی تلاش ما بسیار خوب بود و در خصوص افت بدنی نیز باید بگویم تیمی که می‌خواهد در جام‌جهانی حاضر شود باید اردوی طولانی داشته باشد و بازیکنان مدت بیشتری در اختیار کادرفنی باشند. من از ابتدا گفتم که از لحاظ آمادگی جسمانی کم خواهیم آورد و در تستی که گرفتم این موضوع مشخص بود.

وی در خصوص استفاده از ویدئو چک عنوان کرد: در خصوص قانون ویدئو چک مرجع اصلی تصمیم گیری بازی فوتبال فیفا است و اگر من بگویم این تصمیم خوب یا بد است خیلی تاثیرگذار نخواهد بود. امروز این قانون به ضرر ما بود و ممکن است فردا به نفع ما باشد. ممکن است این قانون از جذابیت فوتبال کم کند اما به عدالت بازی کمک می‌کند.

پیروانی در خصوص اشتباهات فردی دروازه‌بانان ایران در این مسابقات گفت: این نفرات در رده جوانان هستند و باید اشتباه و آزمون و خطا داشته باشند. اشتباه جزئی از فوتبال است و من نمی‌توانم به آنها بگویم چرا اشتباه کردید. مسئولیت شکست با اشتباهات فردی بچه‌ها نیست و تفکرات کادرفنی است. باید تلاش و بیشتر کار کنیم و نباید فراموش کنیم این جا جام‌جهانی است و بهترین تیم‌ها با بهترین کیفیت و بازیکن حاضر می‌شوند و ما اگر می‌خواهیم در حد آنها باشیم باید خودمان را تقویت کنیم.

وی تاکید کرد: از مردم عزیز عذرخواهی می‌کنم چرا که آنها خود را برای موفقیت و صعود تیم ما آماده کرده بودند. فقط به آنها می‌گویم همه ما تمام تلاش خود را کردیم اما به نتیجه نرسیدیم. شاید عملکرد خوب بچه‌ها سطح توقعات را در ایران بالا برده است. در 40 سال اخیر یک بار در جام‌جهانی حاضر بودیم و بدون امتیاز و گل‌زده از این مسابقات خارج شدیم ولی امروز در جایگاهی هستیم که با تمام تیم‌های خوب دنیا فوتبال نزدیک داشته باشیم. امروز شاید تلخ‌ترین لحظه زندگی ورزشی‌ام را تجربه می‌کنم اما این فوتبال است و ما باید بپذیریم.