یحیی گل محمدی سرمربی تیم تراکتورسازی پس از حضور در باشگاه  درباره دلیل پیوستن به تیم تراکتورسازی، برنامه خود برای فصل پیش روی، زمان شروع تمرینات و ارتباطش با هواداران تراکتورسازی به‌ واسطه اصالتش صحبت‌هایی داشت که در ادامه می‌خوانید:

 

قبل از هر چیزی بابت حضور شما در باشگاه تراکتورسازی خوش‌آمد می‌گوییم. چه عاملی باعث شد تا فعالیت مربیگری خود را در تیم تراکتورسازی ادامه دهید و به این تیم بپیوندید؟

پیشنهادی از باشگاه تراکتورسازی به من رسید که من زیاد روی این پیشنهاد فکر نکردم و خیلی زود تصمیم گرفتم. این یکی از مهم‌ترین و بهترین پیشنهادهای من بود که با همه وجودم پذیرفتم و باعث افتخار هر مربی‌ای است که در این تیم با هواداران پرشور کار کند. از این تصمیمی که گرفتم خیلی خوشحالم و امیدوارم بتوانیم با کمک هواداران، بچه‌های تیم و عوامل باشگاه فصل موفقی پشت سر بگذاریم.

 

با چه شناختی تراکتورسازی را به‌عنوان تیم فصل آینده خود انتخاب کردید و چه چشم‌اندازی برای فصل پیش روی دارید؟

ما در شروع کار یک سری مشکلاتی به دلیل محرومیت‌های فیفا داریم و باید این مشکلات را خوب مدیریت کنیم. شروع فصل برای ما خیلی مهم است و باید با یک عزم و اراده بالا و تلاش مضاعف از این مرحله سخت عبور کنیم. در 5 هفته ابتدایی ما نمی‌توانیم از بازیکنانی که امکان جذبشان را داریم، استفاده کنیم و می‌توانیم از بازیکنان فصل قبل بهره ببریم. کار سختی پیش روی داریم ولی با توجه به پتانسیل این تیم و بازیکنان خوبی که در اختیار دارد و با حمایت هواداران بتوانیم موفق شویم. کار راحتی نداریم و احتیاج به حمایت‌های زیادی داریم و باید همدلی و اتحاد بیشتری در داخل و بیرون باشگاه داشته باشیم تا از این شرایط سخت عبور کنیم.

در بدو ورود به باشگاه از امکانات ورزشی موجود بازدیدی داشتید که نشان‌دهنده حساسیت خاص شما روی این موضوع است. امکانات باشگاه را چطور دیدید؟

با توجه به بازدیدی که داشتیم این امکانات از خیلی از باشگاه‌ها جلوتر بود ولی نواقصی هم وجود دارد که باید برطرف کنیم تا شروع خوبی داشته باشیم. باید از همه امکانات استفاده کنیم و امیدوارم این امکانات را خیلی زود تحویل بگیریم و کار را قوی و محکم شروع کنیم.

چه برنامه‌ای برای تیم در نظر گرفتید و کار را از چه زمانی شروع می‌کنید؟

ما تمرینات را از 19 خردادماه شروع می‌کنیم و 6 هفته فرصت داریم تا وارد مسابقات شویم. یکی دو اردو در برنامه خواهیم داشت که ابتدای کار ما از تبریز است و امیدوارم شروع خوبی داشته باشیم. امیدوارم باشگاه قرارداد بازیکنان فصل قبل را تمدید کند تا کارمان را بدون دغدغه شروع کنیم. با صحبتی که با مربیان پایه داشتم به نظر می‌رسد بازیکنان جوان خوبی در تیم‌های پایه حضور دارند که می‌توانیم از آن‌ها استفاده کنیم و امیدوارم آن‌ها هم بازیکنان خوبی باشند و باعث خوشحالی من است که شنیدم چند بازیکن جوان خوب در تیم‌های پایه داریم.

با توجه به اصالت شما این موضوع می‌تواند پیوند خوبی بین شما و هواداران تراکتورسازی ایجاد کند. چه صحبتی با پرشورها دارید؟

من اطمینان دارم که جای من هر مربی دیگری هم بود فضا به‌گونه‌ای است که مورد حمایت قرار می‌گرفت و اطمینان دارم که هواداران خوب و پرشور تراکتور عاشقانه تیمشان را دوست دارند و از تیمشان حمایت می‌کنند. قبلاً هم دیدم که حتی در روزهایی که این تیم می‌باخت هواداران تیمشان را موردحمایت قرار می‌دادند که این نشانگر فرهنگ و شعور بالای هواداران است و خوشحالم که در تیمی حضور دارم که چنین هواداران باشخصیتی دارد.