کریستیانو رونالدو و لیونل مسی در این یک دهه اخیر رقابت شدیدی برای کسب توپ طلا داشته‌اند.

از سال 2008 تاکنون توپ طلا به تناوب بین مسی و رونالدو جابه جا شده است و هیچ بازیکن دیگری نتوانسته خود را به سطح این دو بازیکن بزرگ رئال مادرید و بارسلونا برساند.

ماریو بالوتلی، ستاره ایتالیایی نیس اظهار نظر جالبی درباره توپ طلا داشت و گفت‌: بازیکنی که می‌خواهد  توپ طلا را به دست آورد باید قبل از هر چیزی مسی و رونالدو را به قتل رساند و آنها را از سر راه بردارد.

بالوتلی درباره این سوال که آیا او شایستگی توپ طلا را داشته است، این گونه توضیح داد: صادقانه بگویم که تا الان آنقدر خوب نبوده‌ام  که خود را شایسته کسب توپ طلا بدانم. گل‌های زیادی به ثمر رسانده‌ام و در بسیاری از بازی‌ها  بهترین بوده‌ام اما این برای کسب توپ طلا کافی نیست.

بالوتلی در فصلی که گذشت عملکرد بسیار خوبی در نیس داشت و توانست با بازی‌های  درخشانی که به نمایش گذاشت سهمیه حضور در لیگ قهرمانان اروپا را برای نیس به ارمغان آورد.

ستاره ایتالیایی نیس در پایان و همچنین در پاسخ به این سوال که آیا قصد بازگشت به فوتبال ایتالیا را دارد، پاسخ داد: هنوز تصمیمی در این زمینه نگرفته‌ام. یکی، دو هفته‌ای استراحت می‌کنم  و بعد از آن تصمیم نهایی‌ام را می‌گیرم.