بعد از اینکه میزان تخلفات صورت گرفته از سوی تیم‌ها و بازیکنان فوتبال ایران در رده‌های سنی و لیگ‌های مختلف طی سال‌های اخیر افزایش پیدا کرد، فدراسیون فوتبال که متولی فوتبال کشور محسوب می‌شود در نظر دارد در آیین‌نامه جدید کمیته انضباطی به طرز چشمگیری جرایم تیم‌ها و بازیکنان متخلف را افزایش دهد.

بر همین اساس و بر طبق آیین نامه جدید حداکثر سقف مالی برخورد با بازیکنان متخلف به 100 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

از سوی دیگر حداکثر سقف مالی برخورد کمیته انضباطی با تیم‌های متخلف نیز به 500 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

همچنین در آیین‌نامه جدید کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال که در حال تدوین است جریمه تخلف هواداران نیز به طرز چشمگیری افزایش پیدا کرده و حداکثر سقف جریمه هواداران نیز به 6 ماه محرومیت برای حضور در ورزشگاه‌ها افزایش پیدا کرده است.

البته در این خصوص تصمیمات دیگر هم در راه است و در آیین نامه جدید این امکان وجود دارد نسبت به شدت و سابقه تخلف صورت گرفته، تنها درصدی از هواداران یک تیم از حضور در ورزشگاه محروم شوند.

در حال حاضر این آیین‌نامه توسط کارشناسان امر در فدراسیون فوتبال در حال تدوین است و به زودی اجرایی خواهد شد. هرچند که باید بندهایی که در بالا آورده شد، توسط مراجع ذیربط از جمله کمیته تدوین مقررات و سایر کمیته‌ها تصویب یا تصحیح شده و در نسخه نهایی آیین‌نامه جدید لحاظ شود.

این در حالی است که فدراسیون فوتبال تمام تلاش خود را انجام داده تا با تصویب آیین‌نامه جدید در هیأت رئیسه یا مجمع فدراسیون، این آیین‌نامه را از فصل جدید لیگ برتر به حالت اجرایی دربیاورد.