در این دیدار که روز چهارشنبه در وزارت ورزش ارمنستان برگزار شد، سجادی و رستمیان پیرامون همکاری های دو کشور در حوزه های ورزشی و راهکارهای توسعه آن در رشته های مختلف مذاکره کردند.
سفیرایران با مثبت ارزیابی کردن روابط ورزشی دو کشور، تقویت همکاری ها و همچنین گسترش بیش از پیش حضور متقابل تیم های ورزشی، برگزاری مسابقات مشترک، افزایش رایزنی و سفرهای مقام های ورزشی را برای رسیدن به هدف ارتقای مناسبات در این عرصه مهم بر شمرد.
سجادی همچنین پیشنهاد کرد که ایران و ارمنستان جام مسابقات ورزشی را طراحی و بنیان گذاری کنند و با همکاری یکدیگر مسابقات دومیدانی بین نوجوانان و جوانانی ایرانی و ارمنستانی را تدارک ببینند تا زمینه های تقویت دوستی و نزدیک شدن هر چه بیشتر دو ملت و نسل جوان فراهم شود.
سفیر جمهوری اسلامی با توجه به حمایت های ایرانیان از ارامنه در مجامع بین المللی و انتخابات فدراسیون های جهانی، خواهان حمایت ارمنستان از نامزدی علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه برداری ایران در رقابت های کسب دبیرکلی فدراسیون جهانی این رشته ورزشی شد.
رستمیان وزیر ورزش ارمنستان نیز در این دیدار با اعلام اینکه روابط و همکاری های ورزشی دو کشور در دو سال گذشته شتاب یافته است، از پیشنهادهای سفیر ایران برای برگزاری مسابقات دومیدانی و ارتقای بیشتر سطح مناسبات در این عرصه استقبال کرد.
وی همچنین بر پشتیبانی این وزارت خانه از نامزدی مرادی در کسب ریاست فدراسیون جهانی وزنه برداری تاکید کرد و گفت که دولت ارمنستان مطمئنا از نامزد ایران حمایت خواهد کرد.
رستمیان در پایان نیز با اعلام اینکه ایران و ارمنستان همیشه دو ملت برادر و دوست بوده و در تمامی زمینه ها همراه و یاور همدیگر بوده اند، افزود که با کمال میل آمادگی داریم برای همکاری های دو کشور در حوزه های ورزشی هر گونه اقدام لازم را انجام دهیم.