به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس دو سال قبل مقابل الهلال حذف شد و 5 سال قبل زمانی که مرحله یک هشتم نهایی به صورت تک بازی برگزار می‌شد مقابل الاتحاد عربستان بازنده بود. قبل‌تر از آن و در همین رقابت‌های لیگ قهرمانان پرسپولیس یک بار هم توسط بنیادکار در تهران حذف شد و از زمانی که مسابقات با شکل و شمایل تازه برگزار می‌شود به جمع هشت تیم برتر نرسیده است. در واقع از حضور پرسپولیس در جمع بزرگان آسیا سال‌ها می‌گذرد اما تیمی که امسال با اقتدار قهرمان لیگ برتر شده این بار امیدوار است و می‌خواهد با تیمی کامل‌تر و مجهزتر به مرحله بعد صعود کند.

عصر امروز و در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی قهرمان لیگ برتر ایران مقابل قهرمان لیگ ستارگان قرار می‌گیرد. با توجه به محرومیتی که دامن پرسپولیس را گرفته بازی بدون تماشاگر برگزار خواهد شد و این نخستین باری است که شکوه یک مسابقه آسیایی پرسپولیس توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا سلب شده است. پیش از این پرسپولیس به خاطر تخلف تماشاگرانش در بازی‌های داخلی با این مشکل مواجه شده بود اما در بازی‌های آسیایی و بین‌المللی بعد از محرومیت تیم ملی در دیدار مقابل قطر (مقدماتی جام جهانی 2006) دیگر هیچ محرومیتی شامل حال تیم‌های ایرانی نشده و پرسپولیس حتما شرایط سخت را در ورزشگاه بدون پشتیبان تجربه خواهد کرد.

قلدرهای قطر مقابل فانتزیست‌های برانکو 


مطمئنا بدون حضور تماشاگر و هواداران چند ده هزار نفری پرسپولیس، از جذابیت‌های این مسابقه مهم تا حد زیادی کاسته خواهد شد و کار لخویا برای مقابله با تیم برانکو راحت می‌شود. هر چند سرمربی و بازیکن تیم قطری به این اشاره کرده‌اند که برایشان فرقی نداشت که تماشاگران پرسپولیس در ورزشگاه باشند یا نه اما این حرف را به حساب سیاست‌های بازیکنان و مربیان در نشست‌های خبری می‌گذاریم و خوب می‌دانیم آنها خیلی خوب می‌دانند اگر ورزشگاه آزادی سرتا پا سرخپوش می‌شد برای نباختن چقدر کارشان دشوار می‌شد.


به هر حال بی‌مبالاتی‌ها و ندانم کاری‌های برخی تماشاگران کار دست پرسپولیس داد و در حالی که خیلی‌ها دنبال این بودند تا با حمایت از تیم محبوب‌شان در ورزشگاه آزادی کار تیم قطری را در همین بازی رفت یکسره کنند اما حالا خبری از یار دوازدهم نیست و پرسپولیس باید با اتکا به کیفیت فنی خودش و ظرفیت کادر فنی و بازیکنان خود از این مسابقه نتیجه لازم را به دست آورد.


طبق روال بازی‌های حذفی گل نخوردن در بازی خانگی و مسابقه رفت اولویت خواهد داشت اما پرسپولیس باید در این مسابقه برنده شود. بسیاری معتقدند تیم برانکو که به لحاظ کار گروهی، هماهنگی و شادابی در بین نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان بهترین بوده حتی بدون هوادار هم می‌تواند از پس لخویا بر آید اما شرایط برای تکرار بازی‌های درخشان قبلی بخصوص نمایش هیجان انگیز مقابل الوحده چندان فراهم نیست.

قلدرهای قطر مقابل فانتزیست‌های برانکو 


پرسپولیس غیر از سکوهای خالی معضل بزرگی در میانه میدان خود دارد و غیبت کمال کامیابی‌نیا برانکو و تیمش را با چالش بزرگی مواجه کرده است که آیا بدون کمال هم می‌تواند همان بازی‌های درخشان را ارائه دهد یا خیر؟ مصدومیت کامیابی‌نیا و از کار افتادنش در دقایقی از بازی با الوحده نشان داد بدون او تا چه حد خط دفاع و دروازه پرسپولیس تحت فشار قرار می‌گیرد و اگر بازیکن جانشین او نتواند وظایف کمال را به درستی انجام دهد و کیفیتی نزدیک به او ارائه نکند- با توجه به منطقه حساسی که کامیابی‌نیا پوشش می‌داده -ریتم بازی پرسپولیس در فاز دفاع و حمله به هم خواهد خورد.


لخویا حریف امروز پرسپولیس که بهترین خط حمله لیگ ستارگان قطر را داشته از حضور دو مهاجم اصلی‌اش یوسف العربی و علی معز بهره نمی‌برد اما بازیکن خطرناکی مثل نام تائه هی می‌تواند دردسرساز باشد. لخویا قلدرتر و محکم‌تر از الریان دیگر حریف قطری سرخ‌ها در این رقابت‌ها بازی می‌کند اما آنقدر بزرگ نیست که پرسپولیس نتواند در خانه شکستش دهد. در واقع پرسپولیسی که مقابل الهلال بازی پایاپای و حتی در مقاطعی برتر ارائه داده می‌تواند شوالیه‌های سرخپوش قطری را با شکست راهی دوحه کند و در همین تهران و در سکوت ورزشگاه آزادی مقدمات صعودش را پی ریزی کند.