تیم فوتبال ذوب آهن در فصل شانزدهم لیگ برتر، کارش را با یحیی گل محمدی آغاز کرد. این تیم سال قبل با گل محمدی قهرمان جام حذفی شده بود اما در نیمه فصل اول فصل شانزدهم نتایج چندان خوبی نگرفت.

در ادامه‌، گل محمدی برکنار شد و مجتبی حسینی، دستیار یحیی گل محمدی به عنوان سرمربی به کار ادامه‌ داد. در پایان فصل، ذوب آهن در لیگ، چهارم شد و از جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا کنار رفت تا بحث تغییر دوباره سرمربی مطرح شود.

هیات مدیره باشگاه ذوب آهن، چهارشنبه هفته‌ قبل از مجتبی حسینی برنامه گرفته و به عنوان یکی از گزینه‌های هدایت تیم فوتبال روی او حساب می‌کند.

این‌ در حالی است که باشگاه با امیر قلعه‌نویی هم مذاکره‌های مفصلی داشته و سرمربی فصل قبل تراکتورسازی بخت زیادی برای نشستن روی نیمکت ذوب آهن دارد. قلعه‌نویی پیش از این دو بار با سپاهان، قهرمان لیگ برتر شده و با کار در اصفهان آشنا است.

به جز این دو نفر، باشگاه با افراد دیگری نیز مذاکره کرده ولی احتمال انتخاب یکی از این دو نفر بیش از سایرین است.

هیات مدیره باشگاه ذوب آهن، فردا (دوشنبه) با حضور سعید آذری مدیرعامل، تشکیل جلسه می‌دهد تا تکلیف سرمربی فصل آینده تیم فوتبال ذوب آهن را روشن کند.

در جلسه فردا (دوشنبه) همچنین درباره تعیین تکلیف بازیکنان آزاد و کسانی که خواهان جدایی هستند و نیز بودجه سال آینده باشگاه تصمیم گیری می‌شود.

از بین بازیکنان ذوب آهن فعلا جری بنگستون از جمع تیم جدا شده و از ایران رفته است. او با باشگاه تسویه حساب کرده و گفته که شاید دیگر به ایران بازنگردد.