فیروز کریمی در نشست خبری قبل از دیدار تیمش مقابل تیم فوتبال فولاد خوزستان اظهار داشت: همیشه در همه دربی‌ها یک ویژگی خاصی وجود دارد. در کنار دوستی و صمیمتی که همواره بین تیم‌های هم استانی وجود دارد، همیشه هیجان خاصی دارد. این بازی برای هر دو تیم مهم است و به همین خاطر حساسیت دو برابر شده است. الان تمام تیم‌ها به شرایط آرمانی رسید‌ه‌اند و وحدت تاکتیکی در تیم‌ها به اوج رسیده است. محرومیت‌ها و مصدومیت‌ها هم البته دو برابر شده است.  با توجه اینکه تیم فولاد نیز مانند خود ماست که به همین خاطر، یک بازی بدون ترس انجام می‌دهیم. فردا فکر می‌کنم دو تیم یک بازی خوب ارائه خواهند کرد.

وی درباره غایبان تیمش در بازی فردا اظهار داشت: نمی‌شود تیم‌ها بدون مصدوم و محروم باشند. در بازی‌های قبل هم نوروزی را نداشتیم، اما جای نگرانی نیست. الان جوان‌ها آمدند و سرمایه‌ای که روی آنها گذاشتیم، نتیجه داده است. الان می‌توانیم بدون ترس به خاطر نداشتن یک بازیکن، کار کنیم.

سرمربی صنعت نفت در پاسخ به این پرسش که «آیا از تیم‌های دیگر نیز پیشنهاد دارید یا خیر؟» گفت: من از جاهای دیگر هم پیشنهاد دارم؛ از چند تیم لیگ برتری و چند تیم دسته یکی. به آنها هم البته گفتیم که تمام تمرکز را روی صنعت نفت گذاشتیم. حق هم همین است که ابتدا به تیم خودمان رسیدگی کنیم و بعد سر فرصت مناسب به پیشنهادهایی که داریم برسیم. الان در آبادان بهتر می‌توانیم همدیگر را درک کنیم. باید ببینم خدا چه می‌خواهد. کار ما این است و باید ببینیم قسمت چه می‌شود.

کریمی با اشاره به وضعیت «علی صلاح»، مهاجم عراقی این تیم، خاطرنشان کرد: تاکتیک ما به طوری است که اگر همه در طول بازی، روی تاکتیک ما برنامه‌ریزی نکنند، جا می‌مانند. «صلاح» به ما که رسید «سلاحش» را جا گذاشت. مقصر شما (خبرنگاران) بودید. شما فشار زیادی آوردید و مدام گفتید «مهاجم» بیاورید. روزی که صلاح آمد، در اولین تمرین‌مان دو گل هم زد، اما اوضاع بدنی‌اش خوب و آماده نبود. فیزیک او جفت‌وجور نیست. اگر صلاح و باشگاه تمایل داشته باشند، در مورد سال آینده هم صحبت می‌کنیم.