مصاحبه اختصاصی سایت فیفا با کاپیتان تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در صفحه نخست تارنمای فدراسیون جهانی فوتبال منتشر شد. این گفت‌وگو در زیر می‌آید:

زمانی که محمد احمدزاده، کاپیتان تیم ملی فوتبال ساحلی ایران روز پنجشنبه هفته جاری روی ماسه‌های ورزشگاه ملی فوتبال ساحلی آره‌نا در ناسائو قدم بزند، بدون شک یاد جام جهانی 10 سال پیش که اولین حضور خود را تجربه کرده بود، خواهد افتاد. او هم‌اکنون با تجربه بسیار زیاد خود می‌تواند یارانش را به مرحله نیمه نهایی جام جهانی برساند.

احمدزاده 30 ساله فوتبال خود را از زمان کودکی در شهر ساحلی رودسر آغاز کرد. وی که از سال 2006 در تیم ملی ایران حضور دارد با پنج دوره تجربه حضور در جام‌های جهانی هم‌اکنون به عنوان نقطه اتکایی برای تیمش به شمار می‌رود.

 

زننده 17 گل در رویدادهای بزرگ جام جهانی در مورد حضورش در این رقابت‌ها اظهار داشت: می‌خواهم در جام جهانی پیش‌رو بدرخشم و گل‌های بیشتری را به ثمر برسانم، چراکه تجربه لازم برای انجام آن را دارم.

وی درباره بهترین و لذت‌بخش‌ترین دوره جام جهانی که تاکنون در آن شرکت کرده است،  گفت: جام جهانی 2013 تاهیتی بهترین دوره‌ای بود که در آن شرکت کردم و از حضور در آن لذت بردم. آن دوره نخستین بار بود که به جمع هشت تیم پایانی صعود کردیم و من هم تأثیر بسزایی در رسیدن به آن موفقیت داشتم.

احمدزاده به اندازه‌ای دیده و آموخته که بتواند مقیاس درستی از راهی که فوتبال ساحلی ایران طی کرده است را بازگو کند: 11 سال پیش آماتور بودیم، اما در پنج سال گذشته بازیکنانی حرفه‌ای به تیم ملی ایران اضافه شده‌اند و بازی‌های زیادی با تیم‌های سطح بالای جهان انجام داده‌ایم. زمانی که به جام جهانی تاهیتی رفتیم فاقد تجربه بودیم و تنها فکر ما صعود از مرحله گروهی مسابقات بود. در نهایت به یک چهارم نهایی صعود کردیم و الان در باهاما همه می‌خواهیم به چهار تیم برتر پایانی برسیم.

نگارنده سایت فیفا در ادامه این مطب خاطر نشان کرده است: اگر احمدزاده و هم‌تیمی‌هایش می‌خواهند به این هدف برسند باید به مصاف تیم‌های مکزیک، ایتالیا و نیجریه بروند.

با وجود کار بزرگی که در انتظار تیم آسیای میانه‌ای است، اما احمدزاده از موفق شدن ایران در آن اطمینان دارد: «از نظرم تیم برتر گروه خودمان خواهیم شد و هر کاری برای شکست دادن تیم‌های ایتالیا و مکزیک انجام خواهیم داد. ما هر دوی آنها را به خوبی می‌شناسیم، چرا که در دیدارهای رسمی و دوستانه با آنها بازی کرده‌ایم».

درحالی که احمدزاده در گفت‌وگو با سایت فیفا پیش از جام جهانی 2015 پرتغال گفته بود که هدف ایران صعود به جمع هشت تیم نهایی است، وی برای جام جهانی 2017 باهاما عنوان کرد: ایران یکی از تیم‌های سطح بالای جهان است و به هیچ وجه سطح پایین‌تری نسبت به تیم‌های دیگر نداریم. به نظرم اگر به مرحله دوم برویم، بدون شک به جمع چهار تیم هم صعود خواهیم کرد.

احمدزاده در دستیابی به این هدف به همان اندازه از حمایت یک هسته تیمی قوی برخوردار است. وی تأکید کرد: حدود پنج شش نفر از ما تجربه حضور در پنج دوره جام جهانی را دارند که به تعداد نصف یک تیم باتجربه‌ای فوق العاده محسوب می‌شود.

بازیکن گلزن تیم ملی فوتبال ساحلی ایران با نگاهی به حضور در رویدادهای جهانی خود و با اشاره به آنچه می‌تواند برای تیمش در باهاما انجام بدهد، گفت: تجربیات زیادی در بازی‌های جام جهانی داشته‌ام و بالا و پایین‌های آن را دیده‌ام. تیم ما در مواقعی که شرایط علیه‌مان پیش رفته، یکپارچه بوده است. من هم با استفاده از تجربیاتم به هم‌تیمی‌هایم کمک می‌کنم که تا جایی که می‌توانیم پیش برویم.