علیرضا منصوریان در نشست خبری پیش از دیدار با الاهلی امارات اظهار کرد: به باشگاه الاهلی خوش‌آمد می‌گویم. میزبان خوبی برای ما در امارات بودند. در حد فاصل بازی با الاهلی و التعاون نهایت مهمان نوازی را داشتند. امیدوارم میزبان خوبی باشیم. بازی فردا سرنوشت‌ساز است و برای ما در جدول رده بندی بسیار تعیین کننده است.

او ادامه داد: اگر فردا با لطف خداوند برنده باشیم، هم سرگروه هستیم و هم صعودمان قطعی می‌شود. تلاش ما این است که با ارائه یک بازی تاکتیکی، حرفه‌ای و منطقی از سد این حریف سرسخت بگذریم که در بازی رفت ما را برد و فردا جشن صعود بگیریم.

منصوریان همچنین درباره حضور شش بازیکن یک اخطاره در تیمش گفت: نگران نیستیم. در هر بازی نگرش خاصی داریم. به همه بازیکنان شانس بازی دادیم و هیچ نگرانی از این بابت نداریم. همه بازیکنان شانس بازی دارند.

او همچنین گفت: یک تشکر هم از اسپانسر داریم که مسئولیت بلیط فروشی را بر عهده گرفت. هر هوادارای که دسترسی به سامانه خرید بلیط ندارد، می‌تواند فردا در داخل استادیوم بلیط بخرد.

سرمربی استقلال درباره بازی‌های پیاپی استقلال گفت: سعی و تلاش ما بر این است که تیم را در فضای "هر چهار روز یک بازی" قرار دهیم. این قول را به مسئولان سازمان لیگ دادیم که خودمان را با این برنامه منطبق کنیم. از شروع لیگ قهرمانان هم بازی‌های ما پشت سر هم است. در کل سعی و تلاش ما این است که فضای روحی و روانی خوبی را برای بازیکنان فراهم کنیم. یکی، دو جلسه هم وقت داشتیم کار تاکتیکی کنیم و به ریکاوری بپردازیم. سخت تلاش کردیم که تیم خوبی را راهی میدان کنیم. با حضور هواداران انرژی مضاعفی می‌گیریم و با صبر و حوصله می‌توانیم نتیجه لازم را بگیریم.

منصوریان درباره ارسال نامه به باشگاه استقلال بابت معرفی کشور جدید برای بازی با نمایندگان عربستان گفت: همان روز که این موضوع را گوشزد کردیم آقای افتخاری دستورات لازم را دادند. طبق قانون باید کشوری معرفی شود که لیگ حرفه‌ای داشته باشد. انتخاب ما در صورت مواجهه با نمایندگان عربستان، ازبکستان است. سعی ما بازی در این کشور است. اگر عمان را برای خرداد ماه معرفی کنیم ضرر می‌کنیم. رایزنی لازم با سفیر ایران در ازبکستان انجام شده و با باشگاه‌های پاختاکور، بنیادکار و لوکوموتیو مذاکره شده است. خود من خیلی نگران هستم. هوا خیلی بازیکنان را اذیت می‌کند. اصلا دوست ندارم با تیمی از عربستان بازی کنیم که به کشور ثالث هم برویم. ما میزبان خوبی هستیم. علاقه‌ای برای بازی با نمایندگان عربستان ندارم.

منصوریان همچنین با تاکید بر موارد انضباطی گفت: اگر یک لیزر وارد ورزشگاه بشود چوب خط ما در AFC پر می‌شود. از هواداران می‌خواهم اگر دیدند کسی لیزر دارد به دوستان یگان ویژه معرفی کنند. ما نباید منافع ۳۰ میلیون را در دستان یک جوان قرار دهیم. ما دو اخطار بابت لیزر و نارنجک دستی از AFC گرفتیم. از هوادران استقلال خواهش می‌کنم اگر موردی در استادیوم دیدند، چشم‌پوشی نکنند و فرد خاطی را معرفی کنند چرا که در این صورت در خرداد ماه بدون تماشاگر باید بازی کنیم. از نیروهای حفاظت هم خواهش می‌کنم اگر در دست کسی نارنجک و لیزر دیدند، آنها را زندانی کنند. برای بعد از این بازی باید کار فرهنگی کنیم. لیزری که روی صورت ژاوی بود باعث خجالت من شد. این کار در دنیا منسوخ شده است. این نکته هم خنداه دار و هم دردناک است. می‌دانم دیگر هواداران، آن هوادار خاطی را نمی‌بخشند. هوادار ما به جای لیزر از فلش گوشی استفاده کنند و جلوه خوبی به ورزشگاه بدهند. هواداران با پیراهن آبی به ورزشگاه بیایند. فردا روز بزرگی برای ما است.