آمایا ظفر، دانش‌آموز ۱۶ ساله اهل مینه سوتا به زودی به عنوان اولین بوکسور با حجاب در مسابقات بوکس آمریکا شرکت خواهد کرد.

مرکز روابط آسلام – آمریکا اعلام کرده است که قوانین فدراسیون بوکس آمریکا بیشتر منطبق با مسائل مذهبی شده است. این قوانین از ماه ژوئن اعمال می‌شود.

به ‌این‌ ترتیب آمایا ظفر می‌تواند با حجاب در مسابقات بوکس آمریکا شرکت کند. ظفر در این باره به NBC گفت‌: من از این خبر شوکه شدم. شرایط بوکس بهتر شده است و افرادی که قبلا نمی‌توانستند مسابقه دهند حالا می‌توانند در مبارزات شرکت کنند.

ظفر ماه نوامبر سال گذشته به دلیل پوشش اسلامی نتوانست در مسابقات  قهرمانی کشور شرکت کنند.

آمایا بوکس را از ۱۳ سالگی شروع کرده است. به او پیشنهاد شده بود که رشته ورزشی خود را به شمشیربازی تغییر دهد تا بتواند در مسابقات شرکت کند، اما این پیشنهاد را نمی پذیرد.

او در این باره می‌گوید: بوکس ورزش من است. من  هر روز این ورزش را انجام می‌دهم. قانون برای تبعیض گذاشته نشده بود، اما در عمل برای من این اتفاق می افتاد. الان خوشحالم که فدراسیون بوکس آمریکا در حال‌ تغییر دادن قانون است. طبق قوانین جدید قرار است که مواردی به دلیل عقاید مذهبی استثنا در قوانین به وجود بیاید.

هنوز طبق قوانین فدراسیون جهانی بوکس افراد نمی‌توانند با حجاب در مسابقات شرکت کنند. به ‌این‌ ترتیب افرادی مانند آمایا نمی‌توانند در  المپیک شرکت کنند.

مارا گوبوآن ، موسس یکی از انجن‌های ورزشکاران زن مسلمان در آمریکا معتقد است که تغییر در قوانین فدراسیون بوکس آمریکا می‌تواند در تغییر قوانین فدراسیون جهانی نیز تاثیرگذار باشد.

قرار است که فدراسیون جهانی بسکتبال نیز درباره مسابقه دادن زنان مسلمان با پوشش حجاب به زودی تصمیم گیری کنند.