امیر قلعه‌نویی پس از برتری یک بر صفر تیمش مقابل استقلال تهران اظهار داشت: باید به تماشاگران یک تبریک بگویم. برنده اصلی آنها بودند. آنچه فرهنگ آذربایجان و تراکتورسازی بود را امروز در ورزشگاه دیدیم.

وی افزود: خیلی مسائلی که قبلاً اتفاق می‌افتاد، امروز رخ نداد و از هواداران خوشحالم. به نظرم در نیمه اول خوب بودیم و در نیمه دوم هم بازی را در دست گرفتیم. خطر زیادی روی دروازه ما نبود و از بازیکنانم ممنونم. به عنوان مسئول فنی تیم چیزی نمی‌توانم بگویم جز اینکه از بازیکنانم تشکر کنم. خیلی از آنها با وجود اینکه مصدوم هستند، اما به خاطر این مردم بازی می‌کنند و زحمت می‌کشند.

سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز همچنین خاطرنشان کرد: به تیم استقلال هم تبریک می‌گویم و برای آنها در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا آرزوی موفقیت دارم. استقلال هم در این بازی خوب عمل کرد و از نظر فنی عملکرد خوبی داشت.

وی تصریح کرد: تماشاگران از بازی امروز لذت بردند. امیدوارم این برد مبارک هواداران باشد. لیاقت آنها بالاتر از اینهاست و باید این روند ادامه داشته باشد تا آخر فصل شرمنده این عزیزان نشویم.

سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی در خصوص اینکه تراکتورسازان امروز خیلی به لحاظ تاکتیکی خوب نبودند، گفت: نمی‌دانم منظور شما از تاکتیک چیست! ما چند کرنر و ضربه ایستگاهی داشتیم؟ شما بگویید منظورتان از بار فنی چیست تا ما هم بدانیم.

قلعه‌نویی ادامه داد: بازی امروز را بردیم و خوشحالیم، اما دست‌مان خالی است و باید از بازیکنان جوان استفاده کنیم. البته هادی محمدی در بازی بعدی به ما می‌رسد، اما فکر کنم ادینیو تا پایان فصل نباشد و شاید در فینال جام حذفی به ما کمک کند. کرار هم می‌تواند در ادامه به تیم ما اضافه شده شود.

وی در واکنش به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه چرا تراکتورسازی نتوانست در این فصل در کورس قهرمانی بماند، گفت: برنامه‌ریزی ما این بود که در اسفند یا فروردین ماه به صدر جدول برسیم، اما اتفاقات بدی برای ما رخ داد. من یک سال است که در تبریز حضور دارم، اما 10 بار هم بیرون من را ندیده‌اید و برای شام هم بیرون نرفتم، چون می‌خواستم یادگاری خوبی برای مردم بگذارم. ما پنج ششش بازیکن را از دست دادیم و شرایط‌مان سخت شد. پرسپولیس 7 ملی‌پوش دارد که سروش رفیعی هم به آنها اضافه شد. وقتی آنها کمال کامیابی‌نیا را از دست دادند، تیم‌شان سکته داد.

سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی خاطرنشان کرد: 40 درصد بازیکنان ما مصدوم هستند و باید صورت آنها را بوسید که با این شرایط بازی می‌کنند. محمدرضا اخباری قراردادش چند روز دیگر به پایان می‌رسد، اما مردانه بازی می‌کند. خالد شفیعی و محمد ابراهیمی مصدوم و با درد بازی می‌کنند. اگر چهار پنج بازیکنی که از دست دادیم، با بازیکنان فعلی «مچ» می‌کردیم، چه شرایطی پیش می‌آمد؟ شما بگویید ما قبل از بازی با پرسپولیس چند امتیاز عقب بودیم؟ وقتی آن اتفاق برای ما افتاد، تیم ما «اَره» شد. از بازیکنانم تشکر می‌کنم، اما نمی‌دانم چرا این اتفاقات فقط برای امیر قلعه‌نویی می‌اُفتد.