حضور دو بازیکن ایرانی شاغل در لیگ یونان آن هم در تیم های اول و دوم جدول رده بندی این فصل لیگ برتر یونان باعث شد تا نگاه رسانه های یونانی به نتایج و عملکرد این ملی پوشان در مقدماتی جام جهانی 2018 جلب شود. کریم انصاری فرد مهاجم اول پاناتینایکوس و مسعود شجاعی ستاره خط میانی پانیونیوس از جمله بازیکنانی هستند که در دو بازی اخیر تیم ملی ایران درخشیدند و نقش زیادی در بردهای شیرین برابر قطر و چین ایفا کردند.

در واکنش به این درخشش و همچنین موفقیت ایران در مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا رسانه های معتبر یونانی در تحلیل هایی از این تیم و ستاره هایی همچون انصاری فرد و شجاعی به عنوان نخستین مسافران جام جهانی 2018 در روسیه نام بردند. سایت ethnosport در گزارش خود آورده است:«ایران با برتری مقابل چین آن هم در حضور بیش از 100 هزار نفر از طرفدارانش در ورزشگاه آزادی گامی بلند برای رزرو بلیت روسیه برداشت و حالا تنها به یک برد در سه بازی باقیمانده نیاز دارد تا اولین مسافر جام جهانی 2018 باشد. موفقیتی که با درخشش انصاری فرد و شجاعی ستاره های حاضر در لیگ یونان به دست آمد».

همچنین سایت sport24 آتن نیز در تحلیل و تفسیر نتایج رقم خورده در قاره های مختلف در راه جام جهانی به ایران اشاره کرد و نوشت:« کارلوس کی روش و شاگردانش با برتری مقابل چین گامی بلند در راه رسیدن به روسیه برداشتند. نتایج این تیم در گروه A آسیا فوق العاده بوده به خصوص در ساختار تدافعی که رکورد جالبی بر جا گذاشته است. البته باید از درخشش انصاری فرد در بازی با قطر و همچنین شجاعی در مصاف با چین هم به نیکی یاد کنیم که نشان می دهد آنها عزم خود را برای حضور در جام جهانی جزم کرده اند».