سرانجام در هفته پنجم رقابت های انتخابی جام جهانی در منطقه اروپا قفل دروازه آلمان باز شد، اما انگلیس پنجمین بازی متوالی هم دروازه خود را بسته نگه داشت تا رقیبی جدی برای تیم ملی ایران به منظور ثبت رکورد کلین شیت باشد.  

 تیم ملی فوتبال ایران در مرحله مقدماتی رقابت های جام جهانی در شش بازی خود همچنان بدون گل خورده صدرنشین است، و از این حیث در رقابت های انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه فعلاً رکورددار است. البته همانگونه که در گزارش قبلی بررسی کردیم، تیم های دیگری هم از اروپا، آفریقا، اقیانوسیه، و آمریکای شمالی، مرکزی و حوزه دریای کارائیب هم شانس رسیدن به رکورد ایران را دارند. اما پس از بازی هایی که طی این چند روز برگزار شد، برخی از این تیمها مقابل حریفان گل خورده و برای ثبت این رکورد، دیگر رقیب ایران به حساب نمی آیند.

تیم های آلمان و انگلیس در هفته پنجم رقابت های انتخابی جام جهانی در منطقه اروپا برابر حریفان خود به پیروزی رسیدند. آلمان با نتیجه ۴ بر یک آذربایجان را شکست داد تا بالاخره پس از چهار بازی دروازه این تیم باز شود. اما انگلیس با پیروزی دو بر صفر خود برابر آلبانی، همچنان رقیب اصلی ایران برای ثبت این رکورد خواهد بود. انگلیس تنها تیم اروپایی است که در رقابت های مرحله انتخابی هنوز گلی دریافت نکرده است.

در منطقه آمریکای شمالی و مرکزی، تنها تیم های بدون گل خورده کاستاریکا و پاناما بودند که در دو بازی نخست، دروازه شان را بسته نگه داشته بودند، اما این دو تیم به ترتیب مقابل مکزیک و ترینیداد و توباگو با نتایج دو بر صفر و یک بر صفر شکست خوردند و این رکورد را از دست دادند.

به این ترتیب، ایران (با ۶ بازی) در کنار هفت تیم آفریقایی تونس، مراکش، گابن، بورکینافاسو، آفریقای جنوبی، مصر و اگاندا (با انجام دو بازی) به همراه انگلیس از اروپا (با انجام ۵ بازی) و نیوزلند از منطقه اقیانوسیه (با انجام ۲ بازی) تیم هایی هستند که در تمام بازی های خود در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه دروازه خود را بسته نگه داشته اند. بنابراین، انگلیس نزدیک ترین رقیب ایران برای ثبت بیشترین کلین شیت و بیشترین دقایق بدون گل خورده (از ابتدای مسابقات) است. بازی بعدی شاگردان گرت ساوت گیت، ۲۰ خرداد برابر اسکاتلند خواهد بود.