به گزارش پارس ، به نقل ازفارس، طی ماه های گذشته مسؤلان فدراسیون یعقوب نجاری را به عنوان مدرس بخش « نوازای» تیم ملی معرفی کردند.

زمانی که تیم ملی در اردوی تونس شرکت کرد کادر فنی به این نتیجه رسیدند که جودوکاران در بخش نوازا (خاک) نیاز به کار ویژه ای دارند و باید یک نفر برای آموزش دادن جودوکاران در این بخش به کادر فنی تیم ملی اضافه شود. مسؤلان فدراسیون نیز پس از بررسی گزینه های حاضر یعقوب نجاری که از قهرمانان سابق جودوی ایران بوده را طی حکم یک ساله ای برای مدرسی در بخش نوازا معرفی کردند.

یعقوب نجاری در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در موردی بی مهری هایی که از سوی برخی از مربیان تیم ملی به او شده است، گفت: سال های گذشته بارها به مسؤلان فدراسیون جودو اعلام کردم که جودوی ایران در بخش نوازا (خاک) مشکل اساسی دارد و برای برطرف کردن آن یک مربی اختصاصی برای ملی پوشان در نظر گرفته شود، اما متاسفانه کسی به حرف من گوش نکرد. پس از اینکه محمد علی رستگار به عنوان سرپرست جدید فدراسیون جودو معرفی شد دوباره این موضوع را مطرح کردم که وی با این موضوع موافقت کرد.

وی افزود: تمام جودوکاران نیز با این طرح من موافق هستند و آنها نیز معتقدند که جودوی ایران از لحاظ فن خاک کردن با مشکل اساسی روبرو است.

مدرس بخش نوازای تیم ملی جودو در ادامه اظهار داشت: پس از پیشنهادی که بنده به سرپرست فدراسیون جودو ارائه کردم، آنها با ارائه حکمی بنده را به عنوان مربی اختصاصی جودوکاران در بخش نوازا معرفی کردند، اما متاسفانه زمانی که بنده در کنار جودوکاران حضور پیدا می کردم مربیان تیم ملی به من بی احترامی می کردند. پس از گذشت یک هفته این موضوع را با مسئولان فدراسیون در میان گذاشتم، اما معتقد بودند که مسائل داخل تیم ملی ارتباطی به آنها ندارد و گفتند که ما به شما حکم داده ایم تا دیگر علیه فدراسیون مصاحبه نکنید.

نجاری در ادامه خاطرنشان کرد: برای دریافت دان ۷ درخواستی را به فدراسیون ارسال کرده ام که متاسفانه با این موضوع موافقت نشد، اما در این مدت شاهد بودم که ۲۰ نفر از پیشکسوتان دان ۷ خود را دریافت کردند. دهقان زاده، مدنی، کیهان، امیر والی و خیلی های دیگر به راحتی دان ۷ خود را دریافت کردند. متاسفانه به من یک حکم دادند تا با آبروی من بازی کنند. تنها این را اعلام می کنم که نه رشوه بگیر هستم و نه باج گیر و به هیچ عنوان قراردادی با فدراسیون ندارم.

وی در پایان اظهار داشت: ما مدت ها با مسئولان فدراسیون قبلی جنگیدیم تا یک نفر در رأس کار قرار بگیرد که واقعا پیشکسوتان را حمایت کند، اما متاسفانه پس از تغییرات در راس فدراسیون جودو چنین اتفاقی رخ نداد. چرا باید ما رفتاری را از خود نشان دهیم که سعید میرسنجلی که شاگردانش اولین مدال نقره آسیا را کسب کرده اند، لباس جودوی خود را در حیاط خانه اش آتش بزند و برای همیشه جودو را کنار بگذارد؟ متاسفم از اینکه افرادی مثل وی خانه نشین شده اند و کسی از آنها یادی نمی کند.